Hej!
Vi är en grupp studenter som går en utbildning i IT- och kommunikationsvetenskap på Stockholms universitet.
Vi bedriver just nu ett designarbete i projektform. Tanken är att vi ska förhöja naturupplevelser med hjälp av mobiltelefonen.
I vår grupp har vi riktat in oss på svamp och svampplockning. Vi vill göra en prototyp på en bra tjänst som innehåller värdefull information för den som är ute i naturen och vill plocka svamp på bästa sätt.
Vi är nu inne i en fas av projektet där vi försöker få reda på mer om personer som är
a) kvinnor mellan 40-60 år
b) män högst 35 år gamla
Det bästa vore om de vi får kontakt med inte är experter på svampplockning utan kanske tillhör kategorin som nyligen börjat eller känner att de har mycket att lära, men ändå en viss erfarenhet.
Det vi vill ha hjälp med är att via e-post göra en distansintervju. Vi skickar ett antal frågor (omkring tio stycken). Du svarar i lugn och ro och skickar tillbaks svaren med e-post.
Om du kan tänka dig att ställa upp, så skickar vi gärna en trisslott som tack för besväret (det är bara att skriva adress i svarsbrevet).
Kontakta oss gärna via e-post på:
marc-nyb@dsv.su.se
C p har fel!
Jag känner ungdomar mellan 20-30 som är mycket intresserade och som både plockar och villö lära sig mer av oss gamlingar.
För övrigt känner jag mig alltid som under 35 när jag är i skogen i alla fall…
Har plockat svamp sen i tioårsåldern trots att jag är kille!
Vi har fått uppgifter som pekar på att kvinnor är mer vanligt förekommande än män i det här sammanhanget. Därför ville vi först och främst rikta oss till dem.
Som någon här skrev, så verkar det också finnas yngre män (och kvinnor) som i högre grad än tidigare intresserar sig för svampplockning.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.