0 332 visningar

24 svar

vinter, snö och måne

Alf Pallin

10 feb 2009 kl. 19:58

Tog dessa bilder igår kl 22.01, 22.02, och 22.16 med endast månen som ljuskälla.

0

Jea

10 feb 2009 kl. 20:03

Underbart vackert. Stod precis ute och förundrades över hur fantastiskt månen kan ge sådant ljus i snön!

0

klas jaederfeldt

10 feb 2009 kl. 20:04

snyggt

0

Enelie, Linköping

10 feb 2009 kl. 20:11

Jättefina bilder!
Hela omgivningen fullkomligt badar i månljus.

0

Lisa G

10 feb 2009 kl. 20:26

så vackert Alf, är det till ny kalender?

0

Robban O-hamn

10 feb 2009 kl. 20:43

Fantastiskt ser kallt ut och så hittade jag vårsvamp i dag. Men det varkar som vi får en omgång nu.

0

Totte Gbg

10 feb 2009 kl. 20:46

O du vilka härliga bilder, tyckte väldigt mycket om den sista…låna lite till skrivbordet ? :)
Måne ja är det fullmåne nu kanske? Har vaknat vid 2 tiden två nätter i rad hmmmm….

0

vinter, snö och måne/ Totte

Alf Pallin

10 feb 2009 kl. 20:49

Visst får du använda bilden till skrivbordet.

0

Jan A, Uppsala

10 feb 2009 kl. 20:53

Vackert och effektfullt, Alf!

0

Enelie, Linköping

10 feb 2009 kl. 20:56

Det var fullmåne igår men den brukar ju räknas som “full” även några dagar i anslutning till den dagen.

Det kanske är en förklaring till att jag har varit “lite kinkig” några dagar.

0

Totte Gbg

10 feb 2009 kl. 21:01

Tackar :D
Inte måne men sol/nedgång kan jag bjuda på från 1 februari.

0

Totte Gbg

10 feb 2009 kl. 21:01

Ooppsss ;)

0

Robban O-hamn

10 feb 2009 kl. 21:09

Snyggt Totte, är det mussel odlingar i förgrunden?

0

Totte Gbg

10 feb 2009 kl. 21:11

Tack, nej det är det inte utan det är vanliga pålar för att lägga till vid bryggan som jag står längst ut på.

0

Stefan HBG

10 feb 2009 kl. 21:14

Och endast tomten är vaken….. vilka härliga bilder Alf. Dina oxå Totte :)

0

Tina Nordberg Kolsva

10 feb 2009 kl. 21:24

Mycket vackert Alf. Var ute på långpromenad då, utan kamera. Behöver jag försöka förklara hur vackert det var i dimmstråken som försilvrades i månljuset.

0

Gula

10 feb 2009 kl. 21:43

Fina bilder Alf!!! Är det din stuga på sista bilden??
(Och Tottes solnedgång är fantastisk!)

0

Dieter Endom

10 feb 2009 kl. 22:14

Håller med om att det är kanonbilder.
Alf har du tagit bilder på vår systerplanet venus som syntes hela senvintern? Jag försökte men min kamera är av enklare model och klarade inte uppgiften!

0

Monica A

10 feb 2009 kl. 22:28

Fantastiskt att månen kan lysa upp så mycket och bidra till så effektfulla bilder! Hoppas att det finns kvar en del ljus till nästa vecka när vi ska åka skidor.

0

Totte - vinter, snö och måne

Jan A, Uppsala

10 feb 2009 kl. 22:54

När nu månen är “uppe”, passar jag på att erkänna att min bild i “Månförmörkelse” - som du då garvade åt - föreställde en gatlykta utanför fönstret, ett kvarts varv vänstervriden…)

0

Marixia

10 feb 2009 kl. 23:28

Fin-fina bilder Totte!

0

Alf Pallin

11 feb 2009 kl. 00:30

Totte, bilderna på din solnedgång tycker jag verkligen är lyckade, särskilt den första.

0

Totte Gbg

11 feb 2009 kl. 11:03

Först vill jag säga att det var inte min mening att robba Alf tråd med mina bilder.
Sen vill jag säga Tack för att ni tyckte om dom ;) jag ville visa att vi har mer vårväder här i Gbg liksom. Snön lyser med sin frånvaro.

Jag vet inte riktigt vad du menar Jan? Har jag skrattat åt en av dina bilder? Jag har nog tappat minnet :(

0

Boman

11 feb 2009 kl. 11:23

Alf, vilka fantastiska bilder! Påmindes om vintenätterna med skare då vi smög hem från grannen i månljus likt det på dina bilder.

0

BirgittaD

11 feb 2009 kl. 11:31

Finfina bilder Totte och Alf.

Vi ses den 20/2 Alf. Jag är på väg till Umeå nu för ytterligare en svampkurs. Vi ses då Dieter.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone