Jag hörde att komunen och naturvårdsverket ska gå in med resten av pengarna! Det står tydligen i den lokala tidningen. Men jag hittar inget om det på hemsidan (?).
Nån mer som hört detta eller vet mer?
Det vore ju underbart! 5 mille är ganska orealistiskt att vi skulle hinna klicka in på så kort tid…
Nog verkar det stämma alltid! Hurra!!! :-D
Konstigt att det inte står något på Ett klick för skogens hemsida om detta, det är ju en helt fantastisk nyhet! I pressmeddelandet står det ju att det är de själva som vädjat till kommunen så det kan ju knappast vara någon hemlig present från kommunen och statens hemsida?
Det var tydligen på ledarsidan i Ale Kuriren det stod om detta och att det antagligen skulle gå igenom.
Ta bort cookies:
Firefox, Menyn Verktyg, välj “Rensa ut känslig data”, kryssa för Kakor/cookies och klicka på “Rensa nu-knappen.”
Jag kan inte Explorer men jag tror man gör så här:
Menyn Verktyg, välj “Internetalternativ, fliken “Allmänt”, klicka knappen “Ta bort cookies”.
8 dagar kvar… Tog en promenad i vintersolen, plötsligt var jag väldigt nära mitt jobb, så jag gick in och klickade på varenda dator i hela huset! Ja alltså inte rektorns, min nyckel går inte till hans rum. Ska prata med honom om det i morgon. ;)
Han har, som jag ser det, 4 alternativ att välja mellan.
1. Byta lås så min nyckel passar.
2. Ge mej nyckkeln till expeditionen.
3. Ställa ut sin dator varje dag när han ska gå hem.
samt det som vore det allra bästa:
4. KLICKA SJÄLV FÖR TUSAN!!
;)
alternativ 4 sprider jag till mina kolleger och hoppas de kommer ihåg det.
odelat positiva är de i varje fall
Här i stan har det oxå varit en het debatt runt ett stolligt kommunförslag att fälla ett 20-tal 100-åriga lindar vid stans största torg.
Det har vi lämnat underskrifter mot bl a och debatterat i lokalpressen.
Nu verkar det som om politikerna ryggar tillbaka och låter lindarna leva.
Deras egen anställde stadsträdgårdsmästare har oxå hela tiden varit emot förslaget….så det var en mycket märklig situation där kommunstyrelsen gick emot både expertis, opinion och opposition
Hej!
Det verkar som om kommunen ska gå in med max 1,6 miljoner kr till skogen, så det är nog bäst att forsätta att klicka och samla in pengar. Kommunens pengar kommer troligen inte att räcka för att rädda Verleskogen. Hoppas att vi hinner samla in alla pengar! /Kerstin
Hallå svampplockare
Satt på åskådarläktaren på kvällens kommunfullmäktigemöte idag för att se vad beslutet om Verle blev. Blev lite besviken då det aldrig kom till beslut. Efter att M,Kd,C,Fp och ett lokalt missnöjesparti i 2 timmar försökt förklara hur dåligt det vore för kommunen att gå in med de 1,2 miljoner som behövs återremitterade dessa partier ärendet för att få några frågor de tyckte var oklara besvarade av förvaltningen.
Uppenbart bara för att försöka få ett nej, inte så mycket för att de verkligen tyckte att det fanns oklarheter.
Det framkom att köpet av Verle innebär en räntekostnad på ca 35 000 kronor per år. Så lite krävs av Ale kommun för att skogen skall räddas.
Nyfiken: Svaret på din fråga finns här: http://ettklickforskogen.se/index.php?option=com_content&task=view&id=3&Itemid=28
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.