0 548 visningar

31 svar

gammelskogen är räddad!

Ett klick om dagen

11 feb 2009 kl. 14:07

Jag hörde att komunen och naturvårdsverket ska gå in med resten av pengarna! Det står tydligen i den lokala tidningen. Men jag hittar inget om det på hemsidan (?).
Nån mer som hört detta eller vet mer?

Det vore ju underbart! 5 mille är ganska orealistiskt att vi skulle hinna klicka in på så kort tid…

0

Eva K

11 feb 2009 kl. 14:07

ÅH! Hoppas!!!

0

RasBohlin

11 feb 2009 kl. 18:19

Det låter ju underbart! =)
Är det sant???

0

BirgittaD

11 feb 2009 kl. 20:13

Jag undrar om kommunen gör sådant idag när man säger upp folk inom skolan och äldreomsorgen.

0

Enelie, Linköping

11 feb 2009 kl. 20:16

Det är nog bara att klicka på, försöka köpa något träd och skicka sms.
Det är ju inte bekräftat ännu men vist vore det underbart om det uppgiften stämmer.

0

BirgittaD

11 feb 2009 kl. 20:22

Tyvärr finns det inget i veckans Alekuriren om något uppköp så fortsätt köp tallar.

0

Gula

11 feb 2009 kl. 20:59

0

Enelie, Linköping

11 feb 2009 kl. 21:12

Vilken nyhet:)))
Tack för info!
Där gjorde du ett bra detektivarbete.
Nu håller jag tummarna för att förslaget går igenom.

0

Helena i Lund

12 feb 2009 kl. 05:46

Gud så roligt! Jag hoppas verkligen att det inte är tomma löften, utan att de lyckas verkställa sitt förslag!

0

Ett klick om dagen

12 feb 2009 kl. 10:46

Konstigt att det inte står något på Ett klick för skogens hemsida om detta, det är ju en helt fantastisk nyhet! I pressmeddelandet står det ju att det är de själva som vädjat till kommunen så det kan ju knappast vara någon hemlig present från kommunen och statens hemsida?
Det var tydligen på ledarsidan i Ale Kuriren det stod om detta och att det antagligen skulle gå igenom.

0

Bo E

12 feb 2009 kl. 10:52

Jättebra!

Då finns det väl nån annan skog att kicka för, finns väl ingen anledning att slå sig till ro för detta.
Men visst var det en trevlig nyhet!

0

Bo E

13 feb 2009 kl. 11:34

24382 klick

kör vidare!

0

Helena i Lund

13 feb 2009 kl. 13:00

7 klick blev det idag på jobbet, har en dator till hemma som det sak klickas på ikväll! Kör hårt hör ni!

0

Bo E

13 feb 2009 kl. 15:01

Ha!
Idag kom jag åt 2 datoprer i alla fall!

Fattade dock nada av detdär om att fuska med cookies.

Man gör så gott man kan…

0

Bo E, cookies.

Enelie, Linköping

13 feb 2009 kl. 15:16

Ta bort cookies:
Firefox, Menyn Verktyg, välj “Rensa ut känslig data”, kryssa för Kakor/cookies och klicka på “Rensa nu-knappen.”

Jag kan inte Explorer men jag tror man gör så här:
Menyn Verktyg, välj “Internetalternativ, fliken “Allmänt”, klicka knappen “Ta bort cookies”.

0

Bo E, cookies.

Bo E

13 feb 2009 kl. 15:34

Ok

tack för tipset

ska försöka igen vid tillfälle

0

Bo E, cookies.

RasBohlin

13 feb 2009 kl. 17:29

Det där med att fuskklicka spelar ju egentligen ingen roll eftersom pengarna redan är skänkta! Klicken är ju bara ett sätt för EKFS att visa hur många som besöker sidan där man får ha sin reklambanner när man skänkt pengar…

0

Bo E, cookies.

Kerstin i Västerås

13 feb 2009 kl. 18:31

Hoppas att det är sant, men jag vill ha bevis först att Verlesskogen är räddad!
Om detta är sant så blir jag så otorligt glad!

0

Bo E, cookies.

Johannes Glännman

13 feb 2009 kl. 18:41

Det står ju bara att det är ett förslag och beslut ska väl tas hos kommunfullmäktige i slutet på februari?

Så än ska vi inte hoppa högt… Men klicka mycket och köpa ett och annat träd.

mvh // Johannes

0

Blir den räddad?

Helena i Lund

15 feb 2009 kl. 18:52

8 dagar kvar… Tog en promenad i vintersolen, plötsligt var jag väldigt nära mitt jobb, så jag gick in och klickade på varenda dator i hela huset! Ja alltså inte rektorns, min nyckel går inte till hans rum. Ska prata med honom om det i morgon. ;)

0

Blir den räddad?

RasBohlin

15 feb 2009 kl. 21:14

Ja rektorn får ju förstå att det är viktigt att ge dig en nyckel! =)

0

Blir den räddad?

Helena i Lund

16 feb 2009 kl. 12:50

Han har, som jag ser det, 4 alternativ att välja mellan.
1. Byta lås så min nyckel passar.
2. Ge mej nyckkeln till expeditionen.
3. Ställa ut sin dator varje dag när han ska gå hem.
samt det som vore det allra bästa:
4. KLICKA SJÄLV FÖR TUSAN!!
;)

0

Blir den räddad?

Bo E i Örebro

18 feb 2009 kl. 12:12

alternativ 4 sprider jag till mina kolleger och hoppas de kommer ihåg det.

odelat positiva är de i varje fall

Här i stan har det oxå varit en het debatt runt ett stolligt kommunförslag att fälla ett 20-tal 100-åriga lindar vid stans största torg.

Det har vi lämnat underskrifter mot bl a och debatterat i lokalpressen.

Nu verkar det som om politikerna ryggar tillbaka och låter lindarna leva.

Deras egen anställde stadsträdgårdsmästare har oxå hela tiden varit emot förslaget….så det var en mycket märklig situation där kommunstyrelsen gick emot både expertis, opinion och opposition

0

Bo E, cookies-svar till Enelie

Bo E

18 feb 2009 kl. 12:16

Tyvärr tar man då bort även sparade lösenord och autofunktioner i webformulär som jag använder ganska mycket.
Så jag vill nog inte klicka “ta bort” i den fliken…

0

Bo E, cookies-svar till Enelie

GretheF Skåne

18 feb 2009 kl. 15:50

Jag har samma problem och gav up jag har svårt att komma ihåg alla lösenord

0

Bo E, Grethe F

Enelie, Linköping

18 feb 2009 kl. 17:55

Ni har rätt.
Jag kollade in på Explorer nu och man rensar tydligen bort allt.

I Firefox så kan man välja Cookies enbart och låta det andra vara kvar.
Det var ju synd att det inte gick att göra likadant i Explorer.

0

Firefox vs. Explorer

RasBohlin

18 feb 2009 kl. 21:33

Det är väl ganska självklart egentligen, att det skall vara mer krångligt med Bill Gates! =)

0

Bo E, Grethe F

Meriona, Trollhättan

19 feb 2009 kl. 19:51

Jag kan då välja vad jag vill rensa bort i Explorer. Vad har ni för konstig version?

0

Kerstin i Västerås

23 feb 2009 kl. 19:13

Hej!

Det verkar som om kommunen ska gå in med max 1,6 miljoner kr till skogen, så det är nog bäst att forsätta att klicka och samla in pengar. Kommunens pengar kommer troligen inte att räcka för att rädda Verleskogen. Hoppas att vi hinner samla in alla pengar! /Kerstin

0

Ny Fiken

23 feb 2009 kl. 19:53

Vad händer om man inte får in tillräckligt med pengar?

Vad händer med pengarna i så fall?

0

Anders, Ale

23 feb 2009 kl. 23:58

Hallå svampplockare

Satt på åskådarläktaren på kvällens kommunfullmäktigemöte idag för att se vad beslutet om Verle blev. Blev lite besviken då det aldrig kom till beslut. Efter att M,Kd,C,Fp och ett lokalt missnöjesparti i 2 timmar försökt förklara hur dåligt det vore för kommunen att gå in med de 1,2 miljoner som behövs återremitterade dessa partier ärendet för att få några frågor de tyckte var oklara besvarade av förvaltningen. 

Uppenbart bara för att försöka få ett nej, inte så mycket för att de verkligen tyckte att det fanns oklarheter.

Det framkom att köpet av Verle innebär en räntekostnad på ca 35 000 kronor per år. Så lite krävs av Ale kommun för att skogen skall räddas.

0

Svar Et

24 feb 2009 kl. 03:57

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone