0

klas jaederfeldt

11 feb 2009 kl. 23:11

jag skänker hellre pengar till att rädda skog, än till olika hjälporganisationer som snor mer än hälften av pengarna

0

kommer säkert att få skällning

klas jaederfeldt

11 feb 2009 kl. 23:27

en gammal skog som är flera hundra år gammal, med de värden som finns i den, måste räddas.

barn kan man enkelt göra nya

0

kommer säkert att få skällning

Enelie, Linköping

11 feb 2009 kl. 23:47

Jag skänker lite till olika ändamål som jag tycker är angelägna.
Det ena utesluter inte det andra.
Jag ger också lite av min tid istället för pengar, ideellt arbete (Röda korset.)

0

Rubriken igen...

Enelie, Linköping

11 feb 2009 kl. 23:48

...varför glömmer jag alltid att byta rubrik:(

0

Rubriken igen...

var sak på sin plats

12 feb 2009 kl. 11:25

Eftersom detta är ett svampforum och svamp växer i skogen så är det väl logiskt att vi klickar för skogen.

Det ena utesluter ju inte det andra, och jag kritiserar inte Rädda Barnens verksamhet, men signaturen tycker jag bara inte har fattat vad detta är för forum.

Man kan ju inte debattera precis ALLT överallt!

0

Rubriken igen...

Rädda barnen

12 feb 2009 kl. 11:32

var sak på sin plats, nu hade du väl lite otur när du tänkte.

0

Johannes Glännman

12 feb 2009 kl. 18:53

Liv räddar man även genom att spara tallar. Förutom tallarnas liv så räddas alla de andra trädens liv, mossor, lavar, däggdjur, fåglar, reptiler, svampar m.m. Alla har ett liv och många är utrotningshotade. Människan finns i överflöd i världen även om många stammar av urbefolkningar och gamla språk även dom är utrotningshotade..

Om du jämför hur mycket Rädda Barnen får in i bidrag och sponsorer varje månad med ett klick för skogen så ser du att det borde vara så att man skulle hellre skänka pengar till tallar än till barn..

Vill åt pengar så borde du gå till dom som håller på med sport. Finns enormt många personer som livnär sig på sport och då menar jag inte en lön på 20 000 i månaden utan miljoner dollar… För att springa efter en boll eller åka skridskor efter en puck… Patetiskt..

Hårda ord men det är vad jag tycker..

mvh // Johannes

0

Rädda barnen

12 feb 2009 kl. 20:43

Det är som jag tidigare har skrivit. Skogen utrotas aldrig och gammelskog kommer vi också ha för evigt.

0

Johannes Glännman

12 feb 2009 kl. 21:06

Du har fel du anonyme….

Skogen skövlas hela tiden och arter av både växter och djur utrotas.

mvh // johannes

0

Maria H

12 feb 2009 kl. 22:32

Om man får våra så krass och se det hela rent biologiskt så är det just det stora antalet människor på det här jordklotet som hotar vår natur. Ju fler människor det blir ju fler träd kommer att huggas ned för olika behov.

En nedhuggen gammelskog tar många hundra år att återskapa, om det ens någonsin går. Så de få små spillror av gammelskog vi har är oersättliga. Huggs en gång en skog ned så är chansen ytterst minimal att den kommer att få stå så länge att den kan bli en gammelskog på nytt.

0

Rädda barnen

13 feb 2009 kl. 09:39

Maria H, om man får vara krass så menar du att det är för mycket människor? Då förstår jag varför vissa inte skänker pengar till barnen.

Klaes J, om man får vara krass så menar du att man behöver inte skänka pengar till barnen för det är så lätt att göra nya?

0

buffy

13 feb 2009 kl. 09:51

Människan är möjligen utrotningshotad pga att hon snart inte har något beboeligt jordklot. Om vi fortsätter skövla naturen finns det snart ingenting som ngn hjälporganisation kan göra för att hjälpa ngra barn.

0

Rädda barnen

klas jaederfeldt

13 feb 2009 kl. 11:23

i stort sätt stämmer det du skrivit, klart att vem som vill kan satsa en peng till barnen.

för min egen del tycker jag det är viktigare att rädda en skog ,än att rädda ett barn i Afrika från att svälta ihjäl

0

Rädda barnen

Bo E

13 feb 2009 kl. 11:31

Rädda Barnen är en vällovlig organisation, ingen skugga må falla över dess verksamhet.

Däremot verkar den kille/tjej som på detta svampforum skriver under sign. Rädda barnen vara ganska tappad bakom avgasröret och är nog mest här för att provocera.
Det finns nog ingen som är så korkad egentligen, att man inte förstår att vi är på detta forum av intresse för svamp och natur,men många som tycker om att retas.

Helt onödigt att föra vidare debatt med honom/henne, tycker jag i alla fall!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone