0 315 visningar

22 svar

Så fick vi vinter

Robban O-hamn

12 feb 2009 kl. 11:36

Det kan hända mycket på 24 timmar,
en bild från igår och två från i dag.

0

Tina Nordberg Kolsva

12 feb 2009 kl. 13:50

Oooops,det ser ut som hos mig på bild 2 o 3. Lite väl sent nu, va?

0

Robban O-hamn

12 feb 2009 kl. 15:39

Det är roligt för barnen. Dom har sportlov här nästa vecka, så jag hoppas att det ligger kvar då.

0

Totte Gbg

12 feb 2009 kl. 15:56

Oj!
Här i gbg skiner solen som vårväder o det är barmark men minusgrader.

0

Enelie, Linköping

12 feb 2009 kl. 19:59

Jag hoppas att du får behålla snön till nästa vecka.
Jag antar att du redan har vallat skidorna:)

0

Stefan HBG

12 feb 2009 kl. 20:18

Hur går det med angelfisket Robban, fullt i frysen? :)

0

Robban O-hamn

12 feb 2009 kl. 21:16

Nästa vecka är min sista arbetslösa,, så inga benbrott här inte Enelie. Isfiske har det inte blivit så mycket isarna har varit dåliga här på Ostkusten, legat nästan hela tiden på plusgrader.
Har varit ute 5 gånger, men då har det gått bra med ca 10 Gäddor var gång. Ingen i frysen, vill inte äta gädda smakar som fotsvett luktar tycker jag. :)

0

Stefan HBG

12 feb 2009 kl. 21:28

Haha ja du har så rätt Robban, föredrar själv smörstekt abborrfile :)

0

Robban O-hamn

12 feb 2009 kl. 21:46

Mmmmmmm Nu pratar vi mat. Brukar åka vid soluppgång, och vara hemma lagom att skaka liv i familjen med ny stekt Abborrfile,
till frukost.

0

Stefan HBG

12 feb 2009 kl. 21:53

Förmodar dom vaknar med ett leende på läpparna för det hade jag gjort:)
Snart är det tid även för en skåning att tampas med dom randiga riddarna!!

0

Robban O-hamn

12 feb 2009 kl. 21:59

Ja det är en månad kvar, jag har faktiskt varit nere i bäcken här hemma och fått 4 bäcköringar under en natt. 5 minuers promenad.
Men där vågar jag inte springa
så mycket.

0

Stefan HBG

12 feb 2009 kl. 22:13

Mysig bäck och smyga i, Robban.
Här hemma i sundet är det värdelöst om man inte vill ha en kubik sill bara man doppar krokarna.

0

Robban O-hamn

12 feb 2009 kl. 22:25

Ny stekt Sill/Strömming är gott
det med. Jag var för ett tag sedan
uppe på Åsunden, nästan hemma hos Enelie med flera och pilkade Lake.
Fick 2 st tog med 1 hem för att
Persilje stuva, ska ju vara så gott. Får jag välja att ge katten en fransk kyss, eller äta stuvad Lake nästa gång så stackes katt.

0

Stefan HBG

12 feb 2009 kl. 22:43

Jag som trodde det var en höjdare lol

0

Stefan HBG

12 feb 2009 kl. 22:59

Häe är kaptenen på min skuta, systerdottern :)

0

Robban O-hamn

12 feb 2009 kl. 23:22

Jag gjorde säkert något fel. Men det dröjer tills jag provar Lake igen. Underbar bild dit längtar vi.

0

Enelie, Linköping

14 feb 2009 kl. 19:47

Men Robban då, nästan här och så ficka jag inte följa med.
Laken klarar jag mig utan, annars så skulle det varit trevligt.
Jag hoppas att katten fortfarande mår bra;)

0

svampstaff

14 feb 2009 kl. 19:53

Kul att du åker upp till mig o pimplar lake Robban:)
Mitt rekord är 17lakar i ett hål, på Vättern.
Är du medveten om vilka trollhandsträsk du passerar från Oskarshamn upp till kisa?
Häromdan jag åkte där, kunde jag inte stanna, pga. oförstående kollegor i bilen?som inte förstår vikten av att hitta trollhand??:)

0

Robban O-hamn

14 feb 2009 kl. 20:30

Katten är inte lika kelen som han har varit, har svårt att få fatt i han. Har inte tänkt tanken på att leta svamp åt det hållet, har
börjat kolla kartor uppe vid kärnkraftverket. Ska börja där den 23 feb. världens bästa fiske vatten, men har aldrig gått i skogen där.

0

svampstaff

14 feb 2009 kl. 20:41

Jo jag var upp till området kring krokstorp på vägen till vimmerby, världens träsk på höger sida, bara ett par kilometer in på vägen. Men gick tyvärr genom isen:) men där fanns allt, kantöra,kuddticka mm.mm och gammal sälg.Kolla där ska du få se.

0

Robban O-hamn

14 feb 2009 kl. 20:49

Bra tipps Svampstaff jag tror jag vet var du menar. Ska ta en dag i veckan och åka upp och kolla. I dag har jag ont i mössan, var hos min svåger och badade bastu i går.
Känner att det kommer att sitta
kvar i morgon med. Man ska inte basta med finnar.

0

Totte Gbg

14 feb 2009 kl. 21:24

Lycka till på nya jobbet Robban!

0

Robban O-hamn

15 feb 2009 kl. 00:51

Tackar Totte, ska bli kul att prova något nytt.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone