0 209 visningar

8 svar

I väntan

Lena M

6 jul 2006 kl. 07:53

på svamp, kan man plocka och äta dessa. Gott ! Lena

0

Affe

6 jul 2006 kl. 11:42

Du kan konsten att reta smaklökarna….
Tjusig bild Lena, tur man har smultron i trädgården i alla fall.

0

Bo E

6 jul 2006 kl. 13:02

Oj så många och så stora!
Grattis!

Har själv igår smakat de första mogna blåbären för i år. Mums det oxå!

0

a-k

6 jul 2006 kl. 14:59

Oj, vilken härlig sommarbild!
Den skulle jag vilja använda som skrivbordsunderlägg…

0

Göran H

6 jul 2006 kl. 20:56

Mumsig bild Lena.
Jag tror det blir ett ruggigt bra smultronår. Har aldrig sett så mycket kart som i år på mina marker.

0

Lena M

7 jul 2006 kl. 05:47

Ja, det verkar så, har redan plockat två liter och mera blir det. Blåbär och hallon är i stort behov av regn. Lena

0

Birgitta

7 jul 2006 kl. 13:19

Plockade 2 liter förra helgen. Har varit på Öland denna vecka och inte hunnit plocka denna vecka. I kväll blir det. Tyvärr inget regn så några kantareller blir det nog inte i sommar.

0

Lena M

7 jul 2006 kl. 13:30

Det börjar bli mycket moln på himlen, så nu håller jag tummarna att regnet skall komma.Nog tror jag att det kommer kantareller snart.

0

Fia A

7 jul 2006 kl. 17:51

Birgitta, misströsta ej! I helgen var jag ute två vändor i den knastertorra skogen i Sthlms skärgård. Tänkte att jag kunde titta i gamla hjulspår från skogsmaskiner, där brukar fukten hålla sig kvar även i fnösketorrt väder. Blev förvånad när mina “fuktiga” ställen var tomma. Men jag hittade iställer uppåt en liter goda gulisar i knastertorr bar mark med mull/barr. Kantareller är ett underligt släkte!!! :-D

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone