Jag ska ordna klassträff för mina klasskamrater som skildes åt 1972.
Några av oss träffades 1982, sedan inget.
Är det någon av er som har något kul tips på lekar eller annat kul som passar 53-åringar. Något så man snabbt kommer igång och identifierar varandra och kommer igång.
Vi ska vara hemma hos mig på landet i sommar.Vi kommer att vara klädda för allahanda aktiviteter.
Hade ni nån kul lek ni gjorde då, så känner väl folk igen sig, minns och har trevligt.
Annars är väl tipspromenad en klassiker, med frågor som bara ni kan svara på, om gamla lärare typ…
En variant om du bor sjönära är att ordna en simmande tipspromenad med frågelappar på stenar och holmar (om det finns).
Det vet jag några som gjorde med väldigt lyckat resultat runt en holme i Hjälmaren.
Jag tycker inte om att leka men har ju råkat ut för det ibland.
Någon 3- eller 5-kamp i mindre lag kanske vore något.
T. ex. Pilkastning, säckkapplöpning, Irländsk julafton mm
En annan deltävling lag mot lag:
En medlemmarna i varje lag får förbundna ögon och de får stå på en given startlinje.
En bit bort står en medlem ur samma lag och motståndarlaget får placera ut 5 st. klädnypor på den personens kläder.
Sedan ska de med bindel ta sig dit, hitta alla klädnypor och tillbaks till startplatsen.
En variant där vi använde potatis. Potatis kunde bytas ut mot svamp!
Plocka fram en massa köksredskap (men inte Knivar. Låt varje deltagare välja ett redskap,ta fram svamp (potatis) och tala nu om vad dom ska göra med redskapen. Dom ska dela svamparna i jämna och fina bitar eller skivor. Snabbast och snyggast presenterat vinner.
En lek jag har “råkat ut för”, är en typ av tipsrunda. Alla deltagare ska i god tid före festen skriva om ett (gärna pinsamt) minne eller en “typisk grej” om sej själva från antingen nu eller då. Allas olika påstående sätts ihop till en frågesport a la 1X2. Tex
” Vem stirrar så efter svamp i vägrenen att hon kör ner i diket?
1 Gunhild i Kåddis
X Helena i Lund
2 Totte i Gbg
Det har blivit mycket skratt de gånger vi gjort detta, både i gamla skolsammanhang och på kickoffs med nya arbetskamrater.
(Jag kanske skulle frågat om jag fick låna era namn i min frågesport… f’låt!)
En av de roligaste jag råkat ur för på kalas är denna enkla. Ett snöre runt midjan, långt nog att räcka ned till golvet. Knuten bak i ryggen. Ett suddgummi knyts fast ca 10 cm över golvhöjd. Deltagarna måste svinga suddgummit för att putta fram en liten sak (annat suddgummi) på golvet ett antal meter. Den som kommer först över linjen vinner. Svårt kul och mycket skratt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.