0 362 visningar

7 svar

Längtar

"JAS" Helsingborg

18 feb 2009 kl. 23:22

Det var länge sedan jag kände att vintern tog så hårt på krafterna, det var länge sedan jag upplevde så mycket snö och kyla i Skåne och på Lördag åker jag till norrland på 2 veckor. Jag längtar så———

0

Robban O-hamn

18 feb 2009 kl. 23:33

Ni som sett Hästmannen och gillade den så kommer det nu en ny film. Lite från dina trakter JAS tror jag. Hoppas länken fungerar denna gång. Skulle vilja gå om måndag på premiären, men det hins väll inte med som vanligt.

http://www.barometern.se/nyheter/oskarshamn/slatterangar-i-fokus-i-ny-film-av-gerdehag(1157549).gm

0

Robban O-hamn

"JAS" Helsingborg

18 feb 2009 kl. 23:40

Jo i mina trakter då jag är i Västervik. Väldigt fint där. Längst ut på Gränsö finns det ett gammalt fiske läge där en avlägsen släkting till mig fortfarande fiskar han är väl i 80års åldern, brukar hälsa på honom då och då. Min bild är från Råådalen här i HBG. Hoppas allt är bra med dig och familjen. Luftkuddeland känner av lågkonjunkturen och det är inte så bra men det kommer nya och bättre tider får vi hoppas.

0

Robban O-hamn

18 feb 2009 kl. 23:54

Kanske lite väl norr ut då.
Ja den där lågkonjunkturen är
inte att leka med, Det är tur att
humöret är kvar. Har ju turen att
fått nytt jobb som jag börjar med på måndag. Får se hur länge det blir.

0

Längtar "JAS"

gunhild i Kåddis

19 feb 2009 kl. 07:49

Var i Norrland ska du vara? Är det hit du längtar eller till våren? Den är ännu längre borta här uppe, men vi har en fin tid framför oss nu när isen har lagt sig och solen har återvänt. Själv längtar jag till vinterfisket bara kylan vill ge med sig (minus 23 just nu)

0

Norrland !

"JAS" Helsingborg

19 feb 2009 kl. 08:45

Nja för dig gunhild som bor så långt upp, är väl min “norrlandsutflykt” som om du skulle säga att ni skall till Skåne och stannar i Gästrikland. Jag skall i nästa vecka till Gävle och sedan vidare till Hudik/Sundsvall men då har jag ändå 100 mil hem! Det är VÅREN jag längtar till;)

0

Affe Nv Skåne

20 feb 2009 kl. 18:36

Håll ut JAS….
Snart kommer den till oss här nere i Skåneland!

0

buffy

21 feb 2009 kl. 12:07

Fast så här mkt vinter har vi inte haft här i NV Skåne sedan i påskas förra året (påskafton var 22 mars). Så det är nog en bit kvar till ros och hyacinter =/

20090220 Klåveröd

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone