0 314 visningar

10 svar

Recept sökes

Åsa

19 feb 2009 kl. 14:42

Söker efter ett recept som inehåller någon vit fisk, typ gös i kombination med svamp. Har någon något tips vore jag tacksam.

0

"JAS" Helsingborg

19 feb 2009 kl. 16:49

Har du kollat under rubriken “Recept” här till vänster?

0

Åsa

20 feb 2009 kl. 09:45

Jo, jag har kollat men behöver något som man enkelt kan göra till många, helst i ugn. Har letat på kokaihop och dinnerbase men än så länge är det magert.

0

RasBohlin

20 feb 2009 kl. 10:29

Jag tycker ju att champinjoner passar rätt bra till vit fisk!
Sen har jag prövat med desertvinskaramelliserade trattisar till stekta kotletter av vit fisk, det var gott!

0

Tina Nordberg Kolsva

20 feb 2009 kl. 12:01

Fiskgratäng med svamp

Fisk så mycket du räknar med att ska gå åt.
Strä lite salt o pappar på fisken Brieost så mycket man vill kosta på.
4-8 dl creme fraise beräkna 1 dl /pers + lite till såsen blir god.
1 msk stött torkad Karl-Johansvamp eller annan svamp/dl cremefraise.
Det går med burksvamp åxå.
Salt o peppar

Lägg fisken i tunna fileèr i en ugnsform.
Täck med ett lager skivor av brieost i önskad tjocklek. Obs att det ska vara ganska mild ost.
Blanda svampmjöl och creme fraise, salta o peppra efter smak och bre blandningen över osten o Fisken.
Grädda i 225 grader tills ytan får fin färg och fisken är precis genomkokt.
Det här är mumma

0

Åsa

20 feb 2009 kl. 12:32

Tack Tina, du har löst mitt dilemma med släktmiddagen :)

0

Åsa

20 feb 2009 kl. 12:33

Och tack alla andra så klart.

0

Tina Nordberg Kolsva

20 feb 2009 kl. 13:07

Å, vad kul, låt oss hära hur det går. Vilken tid serveras det? Jag gillar gös.

0

Åsa

23 feb 2009 kl. 11:12

Tina, det blev kanon och alla var glada och nöjda, jag använde Karl-Johan som du föreslog. Ska prova att göra något liknande med kyckling filé, borde funka lika bra.

0

Tina Nordberg Kolsva

23 feb 2009 kl. 13:23

Kul att ni gillade det.
Funkar super till kycklingfilè. De brukar jag dela på hälften så de blir tunna och verkligen genomkokta. Man kan åxå försteka och hälla över såsen och gratinera.
Jättebra med grönsaker med, se romanescogratäng i receptsamlingen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone