0 1266 visningar

17 svar

Torkad svamp i affären

gunhild i Kåddis

22 feb 2009 kl. 14:12

Fina förpackningar,fina svampar, många sorter, tips om användning och tillagning på baksidan,bäst före datum,fint framsatta i affären och namn och tel.nr. till den svampkonsulent som har plockat, torkat och förpackat svamparna. Kul att se sånt lokalproducerat på Kvantum. Pris för samtliga sorter 59 kronor för 20 gram.

0

Elisabeth Bååth Umeå

22 feb 2009 kl. 22:33

Exemplariskt, bra kvalitet och tilltalande förpackning.Jag skall ge Kvantum en eloge!
Nu kommer svampkonsulenterna att ta tag i detta: produkter, märkning, förpackningar, ursprung-plockningsland mm

0

Svampsmurfen

22 feb 2009 kl. 23:54

Ojdå! Det var inte lite?
Vilka svampar rör det sig om?

0

Boman

23 feb 2009 kl. 08:02

Snyggt! Till skillnad från den svamp som tidigare funnits. Plockat i Kina, skumt utseende och vem vet med vilket innehåll.

0

Torkad svamp i affärenSvampsmurfen

anithau

23 feb 2009 kl. 08:21

Jag ska försöka rabbla upp de jag minns.
Svart trumpet, rödgul trumpet, rimskivling, sandsopp, kantareller, trattisar, blandsvamp, karljohan. Nu blev det stopp.

0

Torkad svamp i affärenSvampsmurfen

gunhild i Kåddis

23 feb 2009 kl. 08:53

Det fanns smörsopp också. Välkommen tillbaka anithau!

0

Mossning

23 feb 2009 kl. 09:10

Kan svampen komma härifrån:

http://www.matvision.se/prod_produkter.php?id=21

0

gunhild i Kåddis

23 feb 2009 kl. 09:26

Nej det gör den inte. Det är en privat och hennes namn står på baksidan förpackningen.

0

Maric // Arlanda

23 feb 2009 kl. 14:26

Hon som gör dessa påsar har blivit min privata leverantör.
Så fort vi får slut så lägger vi in beställning och vips några dagar senare kommer den i brevlådan.
Hög kvalitet på svampen oxå.

0

Bo E

23 feb 2009 kl. 14:42

Säkert bra, men måste väl vara väldigt begränsat.
Funkar säkert på mindre orter.

....och vad är Kvantum?

Har aldrig sett nån sån butik, men det varierar förstås lokalt.

Bra med små uppstickare som satsar på kvalitet!

Här i Örebro har vi ICA och Coop och de har oxå bra bredd fast kanske saknar just bra svamputbud.

Det blir det vanliga, gulnande ostronmussling och skrynkliga champinjoner och shiitake, men de är ok om man haffar färska ex!

0

Bo E

23 feb 2009 kl. 14:44

Glömde nämna att det fortfarande finns torkad svamp och annat av det italienska märke som debatterades här på guiden för en tid sedan, apropå “gul kantarell” som visade sig vara rödgul trumpet.

De finns på iCA i alla fall.

0

gunhild i Kåddis

23 feb 2009 kl. 17:38

Vad då mindre orter? ICA Kvantum är nog en av Umeås största mataffärer och mycket välsorterad.

0

Bo E

23 feb 2009 kl. 18:21

OK

Då är det samma sak som ICA, jag visste inte det

Skla kolla om de fått nåt nytt i svampväg då...

0

Mossning

23 feb 2009 kl. 19:01

0

Meriona, Trollhättan

24 feb 2009 kl. 19:52

De finns tyvärr inte på vår Kvantumbutik här. Men det kanske kommer! Stor sortering av naturgodis och lösviktsmysli har kommit så nu kanske det är svampens tur!

0

Bo E

25 feb 2009 kl. 11:20

Kollade ICA igår.
Fina nyinkomna skogs / trädgårdschampinjoner men inget torkat vad jag kunde se.
Bara tomater på den avd. där de “gula kantarellerna” karljohan mm brukar hänga.

0

Gun-Britt

1 mar 2009 kl. 10:50

Kvantum = ICA.

0

Gun-Britt

1 mar 2009 kl. 10:52

Umeå !

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone