0 323 visningar

7 svar

Sol o Vår idag.

svampstaff

22 feb 2009 kl. 17:27

Var det ju inte precis, riktigt äckligt blött i skogen, men det hindrade inte att fina det jag sökte, i varv en by 1mil söder om motala mot skänninge.

0

svampstaff

22 feb 2009 kl. 17:29

Sen hitade jag några popplar med nåt skinn på?
Andra bilden på sälg.

0

Notis från östergötland

svampstaff

22 feb 2009 kl. 18:33

Sverige och östergötland har fått ett nytt däggdjur.Brandmusen har kommit hit, och etablerat sig, följt med potatistransporter från Jylland.

Och vägverket bygger en specialldesignad vattensalamander tunnel i sturefors åt den fridlysta stackarn.

Och hägrarna på holmen hemmavid räknades igår till 24.

0

Notis från östergötland

Skogsfrun i Obbola

22 feb 2009 kl. 19:55

I andra serien bör nr 2 vara kuddticka. Nr 3 är jag osäker på, men gissar på stor hjortticka.

0

gunhild i Kåddis

22 feb 2009 kl. 20:17

Den första var en riktigt fin trollhand ser ju nästan djurisk ut. Hägrar har jag bara sett hos min syster i Norge vid havet.

0

svampstaff

22 feb 2009 kl. 20:40

Tror faktiskt det är tegeltickor skogsfrun?
Dom verkar trivas i sälgsnåren oxå.
Hittade en lokal en bit ifrån, i skänninge, där fanns massor av tegeltickor.

Jo det var en fin trollhand gunhild:)

0

Skogsfrun i Obbola

23 feb 2009 kl. 07:21

Tegeltickor, ständigt dessa tegeltickor… Min erfarenhet av arten inskränker sig till några år i Luxemburg, men det är uppenbart att jag inte hann se artens hela variationsrikedom. Nu var det länge sedan vi möttes.

0

svampstaff

23 feb 2009 kl. 10:55

Jo dom varierar lite:) Så här års är dom väldigt bleka, eller väldigt mörka!?
Och jag hittar bara fler o fler överallt?
Så speciellt sällsynta tror jag inte dom är i inlandet, som det sägs, bara att dom växer lika konstigt som trollhanden.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone