0 195 visningar

10 svar

fotofråga?

svampstaff

24 feb 2009 kl. 23:58

Har köpt några objektiv på tradera, skulle vilja ha ett utlåtande av oberoende, om vilket som verkar bäst, ur svampsynpunkt.Inget macro, men ju mer jag tittar påbilderna, så tycker jag att det första objektivet ger bäst bilder?
bild:1 till 3 med nya objektivet.
bild:4 till 6 med originalobj.

0

svampstaff

25 feb 2009 kl. 00:07

Med originalobjektiv.

0

svampstaff

25 feb 2009 kl. 00:15

JAN? Undrar om vi har halvvägs rätt? när man tittar på bild 2, i serie2???
där tycker jag det dyker fram en videkvist? i sälgträsket?
:)

0

klas jaederfeldt

25 feb 2009 kl. 00:27

1-3 ser bättre ut, men det hade varit lättare om du plåtat samma svamp med olika objektiv

0

svampstaff

25 feb 2009 kl. 00:30

Det var rätt intressant:) för när jag for dit, med min amstaff i näven och kameran i den andra, såg jag ingen vide alls?
men det fanns tydligen några stackare där:) men till 99%växer trollhanden på sälg min gode Jan:) Du är välkommen, när du vill, till nåt av mina åtta lokaler:) ska vi nog reda ut trädbekymmret haha…

0

svampstaff

25 feb 2009 kl. 00:38

Ja ja Klas!!
Å ena stunden drar en amstaff efter en vildsvinsgalt!
Sen blir man upphetsad över 100-trollhänder! Sen ska man växla objektiv mitt i allt?När man ändå ingen skillnad ser i struten:)
Men det fixar sig:)
Imorrn kommer mitt efterlängtade teleobjektiv, så jag kan plåta mina havsörnar, så skiter jag i svampen som alla bara gnäller på ändå?
Kan ni ju färga,baka,eller döda vargar bäst ni vill:)
Ni som KAN..

0

hb

25 feb 2009 kl. 11:08

Lite som Stakka Bo låten: Here we go again

0

Ulf-42 Sundsvall

25 feb 2009 kl. 13:38

Snacka om prinssesan på ärten du får ju henna att framstå som höjen av okännslighet. Hur skall man rättvist kunna jämföra bilder om inte förutsättningarna och motivet är lika.

0

fotofråga? svampstaff

Eva K

25 feb 2009 kl. 16:31

Gör i ordning ett objekt att fota hemma, eller ute, med och utan blixt - men förhållandena bör vara detsamma.

Annars går det ju inte att jämföra.

Men i övrigt håller jag med klas..

0

fotofråga? svampstaff

sharpman

25 feb 2009 kl. 22:26

Det är väl ganska korkat, att visa dina suddiga bilder för svampfolk?
Som inte ens vet vad en digitalkamera är.
Vill du lära dig foto bättre, så gå in på en fotosajt istället.På en svampguid kan ingen lära dig lilla vän.

0

fotofråga? svampstaff

Monica A

26 feb 2009 kl. 19:47

För mina ögon så har du fått en fantastisk skärpa i de tre första bilderna, skarpare än i de tre med det gamla objektivet. Men kan naturligtvis också bero på att du fotograferat vid något olika tillfällen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone