Intressant! Ser i Klas tickbok att det finns två typer av rotticka i Sverige och att H Annosum som även växer på lövträd inte hittats norr om Mälardalen. Då skulle alltså den rotticka som växer här uppe hos mig vara H parviporum. Är detta rätt uppfattat?
Så här skriver klas jaederfeldt:
“för min egen del tycker jag det är viktigare att rädda en skog ,än att rädda ett barn
i Afrika från att svälta ihjäl”
...och alla blundar och låtsas som ingenting. Helena i Lund, var är du som vurmar för de svaga och var är ni alla andra?
Klas, skulle det vara någon skillnad om man bytte ut “för min egen del tycker jag det är viktigare att rädda en skog ,än att rädda ett barn
i Afrika från att svälta ihjäl” mot:
“för min egen del tycker jag det är viktigare att rädda en skog ,än att rädda mitt barnbarn i Sverige från att svälta ihjäl”?
Ibland blir man mörkrädd “RättVis/humanist”.I många trådar påpåkar du att man ska hålla sig till ämnet i tråden?
Sen gör du samma blunder själv, sk.kloka människa.
Snacka om dubbelmoral och lång/trångsynthet.Alla har rätt till en åsikt, Klas till sin och jag till min och du till din.
Visa lite intressanta bilder istället RättVis och/eller allt ni kallar er?Ni som bara startar bråk,påpekar,kritiserar,besserwissrar hela tiden.Ännu har jag inte sett en enda observation av SVAMP från vare sig RättVis,miffot,Bengt(ja en flugsvamp då)ändå är ni mkt.flitiga forumnister med åsikt om det mesta osv. Ni måste haft ett mkt.rikt liv på intryck och kunskap, eftersom det verkar vara slut nu med intessanta frågor om svamp.Universitet och högskolor skriker efter er kunskap.
Den bistra verkligheten bortom skärmens trygga sfär är inte “RättVis”.Gjorde jä....gt ont kan jag intyga, bara tur det inte var ett barn, eller en utsatt individ i samhället.Jag överlever såna “miffon”..http://www.corren.se/archive/2009/3/1/k4i3ps5tdv1pcm6.xml
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.