0 600 visningar

14 svar

Hämtade rottickan...

svampstaff

1 mar 2009 kl. 20:18

Idag, vilken sort är det nu då tro?
På rotvälta från björk.

0

Robban O-hamn

1 mar 2009 kl. 20:30

Måste bara fråga, Svampstaff, vad tusan hände med OKG när du åkte sist. Var där i torsdag och fredag
värsta jä.. kaos. Det sittet 1000
pers och väntar på att komma in.

0

svampstaff

1 mar 2009 kl. 20:37

Äsch! Jag lekte lite med kortläsarna bara:)
Nävars, dom klarar väl inte anstormningen av entrepenörer inför uppstarten av 3:an antar jag.
Finns ju inga rum heller till alla, så dom har hyrt en finlandsfärja som ligger nere i hamnen:)

0

Irene A

1 mar 2009 kl. 20:59

Ja, nog är det rotticka.. Har själv aldrig sett den på björk, men det ska tydligen förekomma.

0

Svampstaff

Robban O-hamn

1 mar 2009 kl. 21:07

Jo färjan sysns allt. Ska själv hjäpa dom på 3:an. Men dom har og blivit tagna på sängen. Det är många på en gång. Du har en trevlig arbetsplats Svampstaff.
Det är länge sedan jag såg så många vackra flickor/kvinnor på en och samma arbetsplats.

0

Svampstaff

svampstaff

1 mar 2009 kl. 21:14

Kul Irene:)
Heterobasidion parviporum.
Baksidan kommer här.

0

Svampstaff

gunhild i Kåddis

1 mar 2009 kl. 23:23

Intressant! Ser i Klas tickbok att det finns två typer av rotticka i Sverige och att H Annosum som även växer på lövträd inte hittats norr om Mälardalen. Då skulle alltså den rotticka som växer här uppe hos mig vara H parviporum. Är detta rätt uppfattat?

0

Svampstaff

klas jaederfeldt

1 mar 2009 kl. 23:24

eftersom vi rör oss förmodligen söder om Mälaren och tickan fanns på björk, så är det troligast att det är H.annosum

0

Svampstaff

svampstaff

1 mar 2009 kl. 23:41

Jag skulle bara kolla så ni var med:)
Då kör vi Annosum på min rotis.

0

Svampstaff

Rätt Vis

1 mar 2009 kl. 23:52

Så här skriver klas jaederfeldt:

“för min egen del tycker jag det är viktigare att rädda en skog ,än att rädda ett barn
i Afrika från att svälta ihjäl”

...och alla blundar och låtsas som ingenting. Helena i Lund, var är du som vurmar för de svaga och var är ni alla andra?

0

Svampstaff

Rätt Vis

2 mar 2009 kl. 00:13

Till och med Svampstaff är tyst och jag som trodde att Svampstaff var en rättskaffens man.

0

rätt vis

klas jaederfeldt

2 mar 2009 kl. 00:41

jag står för vad jag skrivit, men vad har det i denna tråd att göra

0

rätt vis

Humanist

2 mar 2009 kl. 13:49

Klas, skulle det vara någon skillnad om man bytte ut “för min egen del tycker jag det är viktigare att rädda en skog ,än att rädda ett barn
i Afrika från att svälta ihjäl” mot:

“för min egen del tycker jag det är viktigare att rädda en skog ,än att rädda mitt barnbarn i Sverige från att svälta ihjäl”?

0

rätt vis

svampstaff

2 mar 2009 kl. 15:03

Ibland blir man mörkrädd “RättVis/humanist”.I många trådar påpåkar du att man ska hålla sig till ämnet i tråden?
Sen gör du samma blunder själv, sk.kloka människa.
Snacka om dubbelmoral och lång/trångsynthet.Alla har rätt till en åsikt, Klas till sin och jag till min och du till din.
Visa lite intressanta bilder istället RättVis och/eller allt ni kallar er?Ni som bara startar bråk,påpekar,kritiserar,besserwissrar hela tiden.Ännu har jag inte sett en enda observation av SVAMP från vare sig RättVis,miffot,Bengt(ja en flugsvamp då)ändå är ni mkt.flitiga forumnister med åsikt om det mesta osv. Ni måste haft ett mkt.rikt liv på intryck och kunskap, eftersom det verkar vara slut nu med intessanta frågor om svamp.Universitet och högskolor skriker efter er kunskap.

0

verklighet.

svampstaff

2 mar 2009 kl. 15:31

Den bistra verkligheten bortom skärmens trygga sfär är inte “RättVis”.Gjorde jä....gt ont kan jag intyga, bara tur det inte var ett barn, eller en utsatt individ i samhället.Jag överlever såna “miffon”..http://www.corren.se/archive/2009/3/1/k4i3ps5tdv1pcm6.xml

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone