0 716 visningar

8 svar

Svamprelaterad dröm

Anna L

3 mar 2009 kl. 08:14

Herre jösses, inatt drömde jag om en forumist.. nämligen Svampstaff! Du var ute i skogen och plockade svamp, iklädd kamouflagekläder, tillsammans med en liten pojke som du höll på att lära upp. Själv var jag av någon anledning ensam ute i svampskogen, och så stötte vi på varann av en slump. För mig kändes det som att se en “kändis” när jag såg Svampstaff, som för övrigt var jättetrevlig, särskilt mot lillgrabben. Analysera den om ni kan! ;)

0

Jonnie

3 mar 2009 kl. 15:59

Analys: Du lägger för mycket tid på svampguiden!!

Mina drömmar brukar handla om helt andra saker…;)

0

Viktoria, Finland

3 mar 2009 kl. 23:53

Haha! :D
Den enda svamprelaterade drömmen jag haft var att det ordnades svampguidenträff någonstans men att ingen berättat det för mig. Jag märkte evenemanget av en slump i drömmen och blev lite sur.

0

svampstaff

3 mar 2009 kl. 23:58

Går väl ann att drömma!!
I sommras haffade min sambo mig på trappen i kalsonger o stövlar mitt i natten??!!
Jag gick i sömnen!Och nåt som hette svampakademin skulle hämta mig för en exursion nånstans?!
Då börjar det bli allvar:)

0

Lill

4 mar 2009 kl. 11:06

Brukar ofta drömma att jag har missat hösten. Att jag plötsligt upptäcker att alla svampar har blivit för gamla. Vars jag än letar i skogen så finns det bara en massa halvruttna svampar.
Snacka om mardröm!!

0

Bo E

4 mar 2009 kl. 11:16

Ha ha!

Jag har ett mycket rikt drömliv, som en värld för sig, väldigt lik den vanliga världen, men där kan vadsomhelst hända!
Har t ex drömt att jag är ett lokomotiv, en båt eller en räv, och mycket naturmiljöer, men svamp, nä inte ännu, inget svampguiderelaterat faktiskt.

Men efter att ha läst dehär inläggen kommer det säkert, vänta bara!

0

Anna L

4 mar 2009 kl. 11:38

Puh! Skönt höra att man inte är ensam om svampdrömmar ;) Men att ha dem under lågsäsong känns extra wacko. Du har nog rätt Jonnie!

0

Lilla my

4 mar 2009 kl. 11:43

Jag drömmer ganska ofta att jag hittar helt nya plaqtser där kantarell och trattkantarell översvämmar marken… men det är allstå fler sin tar med sig hobbyn i sängen :)

0

Meriona, Trollhättan

6 mar 2009 kl. 18:40

:D
Hihi det var det roligaste jag hört på länge. Drömmar om svampforum, det måste vara den ultimata knäckfrågan för en drömtydare….

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone