(Nu har jag smitit ifrån en stund igen , en perfekt värdinna eller ?
Jag tror inte att sommarens torka påverkar höstsvamparna om det kommer regn senare. Som jag skrev tidigare har jag varit med om att alla kantereller torkat bort, för att nya återuppstå senare på säsongen.
Men bara väntan är också spänning. Kommer, kommer ej ?.Redan i februari, mars börjar jag, nu är det så och så lång tid till man kan hitta / plocka det eller det. Och i år har det varit lång väntan på allt. Men trots detta är det en härlig tid. lena
Jag har en sån låda nu. Den har gett väldigt mycket champinjoner och ja, de smakar mycket! Innan man sätter igång odlingen så ska medföljade jorden ligga i kylskåp några dygn.
Min betsällde jag från ett företag som heter Bakker. De har även till ostronmussling. Finns på nätet http://www.bakker.se
Jag kommer ihåg 2005 som den regnigaste sommaren på länge, och det var väldigt mycket kantarell, men klent med trattkantareller i Västeråstrakten.
Något att fundera på när jag ska jämföra med kommade skörd.
Om det är som ni säger, borde det bli lite bättre om det fortsätter så här.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.