Vid en snabbkoll på forumet konstaterar jag att kvinnorna står för mer än 50% av inläggen!
På detta enkla sätt vill jag därför uppmärksamma den internationella kvinnodagen på söndag. Jag förväntar mig att den manliga minoriteten på forumet uppmärksammar detta faktum.
Man kan förmoda att den som skriver under sitt inlägg med Giss A är en feg stackare. Riktiga män har stake att erkänna att båda könen har samma intelligensnivå. Vi kvinnor skulle inte sänka oss så lågt att vi förnedrar er män. Varför skulle vi välja att bo med er om ni bara vore skit? ???
Stort tack Bo för ditt inlägg!
Det värmde verkligen:)
Jag håller just nu på att ensam kämpa för att rädda en liten skog.
Kämpar med kommun, länsstyrelse, markägare, skogsstyrelse.
Hm, jag funderar på om jag borde lära mig att uttrycka mig och argumentera mer som en man för att få bättre framgång, eller??????
Samtliga beslutsfattare/berörda är män och jag är ju inte ‘medlem i klubben’;)
Hittat på Internet:
Händer det att du flatuerar?
Ja, fiser, släpper väder eller vad du kallar det. Det beror troligen på att du äter en hel del jäsbara fibrer. I grovtarmen kommer fibrerna att börja jäsa, en process som ger ifrån sig gaser. Hos genuina växtätare är denna jäsning både önskvärd och nödvändig, eftersom den utvinner näringsämnen. Hos människan ger det bara upphov till pinsamma situationer.
För övrigt är detta ett tecken på att människan inte är någon renodlad växtätare.
Det här tråden tog en vändning.
Jag hoppas att du ursäktar Bo att jag kommer med ett litet bidrag till ovanstående rubrik.
Fö så uppskattar jag mycket ditt inlägg. Tack!
Flatuerar:
http://www.youtube.com/watch?v=fRN2ho2tjp0
Göran.. Jag såg ditt svar till Svans Lös och du väntar säkert ivrigt på ett svar från honom. Under tiden kan du få min åsikt om saken:
Men allra först vill jag ge dig ett litet tips för att upprätthålla en god forumetik:
Undvik uppfattningar! Det enda dessa släpper, frigör, eller ger i från sig är förvirring.
Dessutom anser jag att det hör till allmänt vett och bildning att utöka sin vokabulär utanför det egna yrket. Man kan i annat fall lätt tolkas som enfaldig och trångsynt… och det vill väl ändå ingen?
Nej då Svar Slös, jag väntar inte ivrigt på svar från vare sig dig eller Svans Lös. Men kanske Klas gör det, han frågade nämligen vad du menade med flatuera. Men du kanske redan har svarat via mail eller så. Forumetik var ordet.
“Undvik uppfattningar, det leder till förvirring.” Vilken underbar forumetik du står för. Du har ju själv meddelat uppfattningen att män “flatuerar”.
Dina tre sista rader i inlägget är präglat av total förvirring och går tyvärr inte att kommentera.
Nu skall du få reda på min UPPFATTNING om vad du menade med att män “flatuerar”. Helt enkelt att “män snackar skit” Eftersom jag nu meddelat en uppfattning, är väl förvirringen total.
Hej Göran
Du förvirras av de tre sista raderna??
Utifrån att jag använde ett sk. vårdord (eller vad nu nu menar?) så antog du omgående att jag arbetar inom vården.
Okej, då gör du det också, eftersom du känner till ordet och svarade Klas!
Det är lite scary movie över att du verkar trissa upp dig över att dina åsikter konfronteras! Det är sånt som händer på ett forum - man är sällan oemotsagd på dem.
OK, du trångsynte,
Det är inte jag som skall svara Klas, han frågade vad DU menade med flatuera. Har du svarat?
Jag delgav min åsikt (undviker att skriva uppfattning)gällande betydelsen av ordet flatuera.
Jag trissar inte upp mig för så´na här bagateller, du skulle varit här för nå´t år sedan, då kunde man snacka om upptrissning från många håll och kanter.
Nåväl, det känns som ämnet är uttömt, men jag skall förklara för dig varför jag utgick ifrån att du arbetar inom vården.
För en tid sedan tyckte en “syrra” att det var lite pinsamt att skriva i journalen att patienten “fes” hela tiden. Det gällde framförallt barn. Redan nu förstår du att jag inte jobbar inom vården.
De (syrrorna) sökte ett alternativ som lät/såg bättre ut i journalerna och fastnade av nå´n anledning för detta ord. Jag tror att det (ordet) idag uteslutande används inom vården. Därav min slutsats.
Däremot känner jag igen ordet från en skrift som beskriver utgivandet av en variation av en tidig bibel. Den texten är från 1560-talet. Där sägs att man flatuerat ytterligare en bibel. (Nej, jag är inte präst, vilket de som läst mina tidigare inlägg här på Forumet säkert kan intyga.)
Detta ord försvann nästan helt från det svenska språkbruket, men har på senare år dykt upp inom vården med en annan betydelse än den som gällde för 400 år sedan.
Nu kan du gräva ner stridsyxan.
Hej Göran! När IFE börjar spela fotboll och krossa alla lag inklusive kolsäckarna från Solna kommer en hel värld att häpna av beundran och vi kommer att hamna i Champinjonligan av bara farten. Guldet hamnar i Borås mycket tack vare att spelarna från knallebygden inte spelar med fotsvamp i skorna.
Det var väl ett inlägg i svampens tecken, eller?
Går lite OT här och backar några poster….
Enelie
Du är möjligen själv i DIN kamp för Verle men absolut inte själv som slåss! Sedan håller jag inte med dig då du insinuerar att du (och de där andra som också slåss såklart) inte nått framgång. Jag tycker att det ser rätt ok ut :)
mvh / Marcus
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.