Först vill jag börja med att gratulera Stefan HBG till fyndköpet i veckan.
Det verkar som min gps har gått sönder. Displayen visar bara en svart ruta.
Fråga:
Jag behöver bara enklast tänkbara gps där jag kan ta fram koordinater.
Några förslag på märke , modell etc
(Nu har jag en Garmin, Geko och jag använde inga andra funktioner på den än just de här.
Jag brukar aldrig gå vilse,...peppar, peppar:)
Tack Enelie:)
Tror NadaL:s förslag är vettigt, den tittade jag själv på.
Här har du en länk med priser.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=238407
Vill du kolla funktionerna har du en svenk manual här.
http://www.magellansverige.se/support/brux/Anvandarhandbok_T200_400_500.pdf
Lycka till Enelie, hoppas att du blir lika nöjd som jag blev med min.
Vilken bra pris!
Min GPS köpte jag på Cyberphoto.
Kan vara bra att skaffa batteriladdare som kan ladda fyra batterier samtidigt för vid längre utflykter kan batterierna ta slut,
då är det bra att ha två extra med sig.
Tack!
Det ska bli spännande att prova den här och det är ju tack vare dig och Stefan som jag kunde göra det här klippet.
Jag har uppladdningsbara till kameran men det är nog bra att utöka förrådet.
Min förra gps var hungrig och åt batterier. Den här är troligen lika dan.
På tal om batterier har jag ett tips till de som är som jag, slarvpellar. Har haft mina batterier löst liggande i fickor och väskor och till slut vet man inte om dom är laddade eller förbrukade. Hittade dom här praktiska askarna på Biltema till det facila priset av 10kr för ett 2pack. Märk den ena grön och den andra röd.
Ordning och reda, pengar på fredag:)
Min GPS drar inte så mkt batterier att det vore ens i närheten lönt att skaffa en batteriladdare bara för dess skull - ifall man köper batterier där de är billiga t ex på IKEA eller Kjell&Co. Det kom jag fram till gm att i början noga anteckna hur ofta jag behövde byta batterier.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.