Jobbar inatt IGEN! Och kollar runt på artportalen bl.a.
Och ser på dagens bilder över 189trollhänder!?
Som, visar sig vara läderskålar.
När ska det bli obligatoriskt med bildbevis över sina fynd?
Fågelrapportering ligger mil före vad beträffar noggranheten.
Ser oxå att nästan alla topp 10 i artligan “lav/mossexperter” hittat sprängtickor:) Kul, för jag har ingen sett ännu, trots idogt letande bland svarta svulster på björk var o varannan dag.
Undrar hur verkligheten ser ut? om alla tvingades verifiera åtminnstone något av sina konstiga fynd.
Jag är sällan på denna sida då jag har tyckt och tycker fortfarande att den är för krånglig men jag gjorde ett försök och hamnade på rapporterade lavar. En snubbe har rapporterat 37 lavar under en dag och av dessa är 26 rödlistade!!! och alla fynden från samma lokal på Söderåsen Skåne och inte ett enda foto vad jag kunde se. Så jag håller med Svampstaff, hur trovärdigt är denna sida egentligen?
Inte så svårt att hitta “Veckans bilder”, JAS! Gå in på Artportalen och klicka på ‘Rapportsystemet för växter och svampar’ - eller på den gula blomman, och sen på “Veckans bilder”. Läderskålarna som kallas för trollhänder först av alla, åtm. nyss. (Dessutom fick du för längesen en bifogad wordfil med en ENKEL tvåsidig handledning!..;))
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.