0 274 visningar

9 svar

Ägg på stubbe ?

Göran H

9 jul 2006 kl. 21:09

Har hönan varit framme eller är det en Björktickapå granstubbe ?
Nå´t för f.d. amanuensen ?

0

Ingemar

9 jul 2006 kl. 23:17

Jag skulle lägga min peng på klibbticka. Den kan se lite annorlunda ut ibland och även vara “tårig”. Har du vägarna förbi om nån månad så se hur den utvecklas.

0

klas jaederfeldt

9 jul 2006 kl. 23:18

en gissning, klibbticka på väg fram

0

klas jaederfeldt

9 jul 2006 kl. 23:19

vi svarade precis samtidigt ingemar

0

Göran H

9 jul 2006 kl. 23:30

Den här skall jag kolla. Allt jag hittar verkar vara Klibbticka.

0

Lena M

10 jul 2006 kl. 08:39

Göran, det slutar kanske med att du blir expert på klibbtickor och det är väl alltid något.

0

Bo E

10 jul 2006 kl. 16:20

Så lustigt!
Igår såg jag en liknande äggformad sak på granstubbe, och det satt flera mera färdigutvecklade klibbtickor under!

Jag hittade annan ticka oxå, men den förtjänar eget inlägg tycker jag!

0

Fia A

10 jul 2006 kl. 17:30

Vad bra, såg precis en sån där i förra veckan! Så nu vet jag vad det är :-) Hade tänkt skicka in bild men råkade radera kortet :-/

0

Göran H

12 okt 2006 kl. 12:53

Så här ser den ut efter 3 månader.

0

Tina Nordberg

12 okt 2006 kl. 12:58

Vad kul att du gjort en uppföljning. Tycks växa långsamt.
Ser ut som en Klibbticka.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone