0 371 visningar

9 svar

Oj! Viken fullträff:)

svampstaff

16 mar 2009 kl. 14:56

Skulle bara hämta fjällsoppen!
Men sprang på nåt mkt.intressantare:)

0

svampstaff

16 mar 2009 kl. 15:08

Men ibland alla plattickor fanns det 8-10 såna här raringar:)

0

svampstaff

16 mar 2009 kl. 15:09

Ett par till!
Men vad växte i andra ändan av stammen??Sista bilden?

0

svampstaff

16 mar 2009 kl. 19:34

Nu menar jag inte att dom svart/gula är plattickor, utan det fanns en del plattickor oxå, och lacktickor.
Vad heter dom svart/gula tro?

0

klas jaederfeldt

16 mar 2009 kl. 19:40

med risk att göra dej ledsen, första serien tycker jag verkar vara Slingerticka, sedan tror jag att resten är Platt-tickor, (fuktiga platt-tickor ser ofta mycket “lackade” ut) men jag har haft fel förr å jag är skitdålig att bestämma från bild

0

svampstaff

16 mar 2009 kl. 19:44

Plattickorna som sitter där är vita under,dom här är svarta under?
Tog hem en av dom,och nog ser den lackad ut.
Kan jag kolla på nåt sett?

0

svampstaff

16 mar 2009 kl. 20:02

Ingen fara Klas:) Det kanske var lite FÖR bra för att vara sant?
Men så här ser den stora ut.Får väl hålla koll framöver, och se om plattickorna blir röda kanske:)

0

klas jaederfeldt

16 mar 2009 kl. 20:29

om porlagret är svart så är det riska att det är Döda fruktkroppar

0

svampstaff

16 mar 2009 kl. 20:51

Får väl hämta en av dom mindre rödbruna, som verkade kanonfräsch, och sända dig Klas?Hur mkt tar du betalt i timmen:)

0

de ordnar sig

klas jaederfeldt

16 mar 2009 kl. 21:23

skicka du

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone