Hej i regnet.Nu lägger jag in den utlovade bilden på mina borttynande svampar. Dom mindre har även börjat växa lite har jag sett så dom lär väl också bli stora och ståtliga…men sen hoppas jag att svamparna försvinner från krukan för gott. Jag tycker så mycket om växten så jag vill att den ska bli stor.
Sen har jag varit ute i det härliga ösregnet på förmiddagen också...lägger in en bild på vad jag hittade också. Det är ca 1 liter…på 20 min.
Hej Lena.
Växten är en
Parasollpilea - (‘Pilea peperomioides’)
Den är helhäftig, har fått den som stickling min svägerska. Dom kan bli hur stora som helst, som palmer….och bladen ser verkligen ut som parasoller.
Ha det så bra..och Lena (såg ditt senaste inlägg i tråden REGN) kom i håg…“det är bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete”.
:-)))
Hej Ann-Marie.
Ja jag bor i Botkyrka söder om Stockholm. (mellan Stockholm och Södertälje) Här har det vräkt ner hela morgonen och förmiddagen( kanske natten också...vet ej)
Ja, dom kantareller som är på bilden har jag hittat i dag…du ser bilden under kantarellerna….där det ser ut som Italienaren tittar glatt på mina kantareller.
Så ut och kolla igen…det här sista regnet har nog gjort susen.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.