Kul att ni uppskatta bilderna och det tackar jag för.
Elisabeth,vi hade två fina dagar här med barmark men nu ligger det snö igen.
Bombmurklorna växer i ett känt område så de var ganska lätt att hitta. Trollhänderna däremot hade jag aldrig hittat utan assistens. Dom var så små (bara några mm) att mitt seende inte räckte till. De var ännu mindre än de Anitha visade oss förra året.
Vi ses i maj.
Pelle Holmberg ville se både trollhand och bombmurkla så jag guidade honom till mina mälarösvampställen. Trollhand finns faktiskt i överflöde på två lokaler på Färingsön. Många små på gång och en hel drös större. Vill tillägga att området inte är färdiginventerat. Därefter bar det av till bombmurklorna. Vi räknade in 19 svampar i varierande storlek. Det var en fantastskt måndageftermiddag där vi även fick en pratstund med en vildvårdare och jakträttsinnehavare.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.