0 378 visningar

9 svar

Islossning

Skogsfrun i Obbola

21 mar 2009 kl. 17:42

Jag har fortfarande inget svampmässigt att komma med, så jag skickar ännu en isbild. Den är tagen vid Bredskär utanför Obbolaön. Jag var där även i onsdags, och då låg isen långt, långt ut. Nu var landskapet helt förändrat. Jag är så fascinerad av denna isvärld!

0

Anna L

21 mar 2009 kl. 17:52

Fantastisk bild! Tack för att du delar med dig :-)

0

Helena i Lund

21 mar 2009 kl. 18:57

För mej är detta exotiskt, det kunde lika gärna varit Svalbard, eller Novaja Semlja! Jag är inte vidare glad i vinter och kyla, men din bild är supercool Skogsfrun!

0

Robban O-hamn

21 mar 2009 kl. 20:48

Det är härligt med is och sol.
Verkar till att ha varit en bra utflykt.

0

Enelie, Linköping

22 mar 2009 kl. 00:56

Jättefin bild!
Man riktigt känner solen värma.

0

Madde Småland

22 mar 2009 kl. 23:49

Håller med alla de andra. Underbar bild. Själv är jag mer av en vår- och höst- människa men älskar vackra bilder på is och snö.

0

Tina Nordberg Kolsva

23 mar 2009 kl. 10:29

Vackert som snart är ett minne blott.

0

NadaL, Umeå

23 mar 2009 kl. 10:58

Ja, riktig snyggt bild!
Hoppas att du har rätt Tina,när du säger “snart ett minne blott”.Det har snöat lite idag i Umeå och jag som tänkte ta en sväng till skogen,men nu tittar solen fram igen och kanske, kanske gör jag det ändå. :)

0

Tina Nordberg Kolsva

23 mar 2009 kl. 11:37

Snöat har det här åxå, men solen har jag inte sett.

0

Bo E

23 mar 2009 kl. 13:43

Islossningen vid havet är mäktig! Vacker bild!

Här vid Hjälmaren ligger isen länge än.
Om det blåser kan det bli ganska mäktiga islossningar här oxå, har hört om stugor på öar som hyvlats bort av isen.
Men de flesta islossningar på en insjö är annars ganska odramatiska.
Isen ligger mest och luckras upp av sol och mildväder och sen släpper den vid stränderna när och om vårfloden blir kraftig.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone