0 406 visningar

9 svar

Kloka ord från en 7-åring - inte svamp

anithau

25 mar 2009 kl. 07:58

“Det är inte så farligt m man har olika färg på huden.
Det viktiga är att man har SAMMA FÄRG PÅ HJÄRTAT”

Uttalat av Isabelle 7 år.

0

Tina Nordberg Kolsva

25 mar 2009 kl. 08:21

En sådan tankegång skulle kunna skapa en fredligare jord.
Barn är kloka.

0

Helena i Lund

25 mar 2009 kl. 13:03

I ena F-1-klassen på min skola har barnen gjort ett kollage med just den texten. Den sitter på dörren in i samlingssalen, och jag blir lika glad varje gång jag ser den. Kloka ord från kloka barn! Må de icke träta i framtiden…

0

anithau

25 mar 2009 kl. 17:36

Tina och Helena!

Jag håller med Er båda två.
Barn är många gånger mycket klokare än vad vi vuxna är.
Vi gör allt så krångligt.

0

Kloka ord från en vuxen - inte svamp

RasBohlin

25 mar 2009 kl. 17:42

Vuxna som mobbar varandra borde inte kallas barnsliga, för det är ju mobbande barn som beter sig som vuxna egentligen!!!

0

Helena i Lund

25 mar 2009 kl. 17:54

Klokt sagt för att vara vuxen RasBohlin! ;)

0

Svampsmurfen

25 mar 2009 kl. 17:57

När jag jobbade på dagis, så minns jag att ett 2- eller 3-årigt barn sade att han vill ha klister på mackan. Det han egentligen menade var smör, som han bara såg som ett klister för pålägget :o

Undrar om man kan ersätta detta “klister” med någonting annat?

0

Helena i Lund

26 mar 2009 kl. 19:49

Jag har ett barn på förskolan, vars favoritmacka är grovt bröd med salami och APELSINMARMELAD som klister, så fruktansvärt vidrigt! :) Samtidigt som det finns kloka barn så finns det märkliga… jag tror faktiskt mej se ett samband!

0

Mossning

26 mar 2009 kl. 21:26

Min 7-årige son hade gjort sin första fotbollsträning. Dagen efter hade han lite ont i låren (träningsvärk). Då säger han: “Pappa, jag har huvudvärk i låren”.

0

Hasse i hörby

26 mar 2009 kl. 21:44

När min son var 5 år följde han med mig för att inhandla en julgran.När granförsäljaren kom fram och undrade om vi fann vad vi sökte sa sonen:Vi ska ha en liten jävel.Barn har god hörsel.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone