Hatten ser ju helt förvuxen och missbildad ut om det är en föränderlig tofsskivling.
SEr inte heller om den växer på typ björkstubbe, där jag brukar hitta dem oftast. Sen växer de ofta i stora gyttrade grupper oxå.
Storleken är oxå svår att bedöma, jag fick närmare associationer till nån honungsskivling, vad det än är så växer ju hatten märkligt.
Det är sant som du säger Bo, men jag tycker mig skymta att hatten är ljusare i mitten. Honungsskivlingen brukar väl vara mörkast på hattens mitt…
P. mutabilis var mitt första intryck av den i alla fall, men den ser ju märkligt förvriden och ensam ut får jag hålla med dig om!
Har du kvar samma mailadress förresten? =)
Hallå Michael! Det var länge sedan man såg till dig här. Hättorna är samma på alla 3 bilderna, när det gäller spindlingen så växte dessa i massor på samma ställe, är det samma? Jag är kass på dessa. Tack för bekräftelsen på de andra även om det är som vanligt, vanskligt med bara bilder :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.