Detta inlägg har absolut inget att göra med svamp.Men jag ville ta upp det ändå eftersom det är exakt 2 år sedan jag blev nikotinfri efter att ha både rökt och snusat i 20 år.
Vi var 5 stycken på jobbet som fick medicinen champix utskriven.
Efter att ha använt den i 3 veckor slutade jag utan problem.Medicinen blockerar receptorerna som tar upp nikotinet i hjärnan.4 av oss slutade.En av grabbarna slutade ta medicinen p.g.a. onormala drömmar som även jag fick en släng av.
Jag minns att efter ha varit nikotinfri i en vecka satt jag i baren på tysklandsfärjan och drack whiskey utan det minsta sug.
Det har varit mycket negativa bieffekter som har påvisats-men i mitt fall var det verkligen värt det.
Bieffekterna är ganska många.Jag har hört att läkare i england ej skriver ut medicinen.Men i mitt fall blev det bara onormala drömmar.Sen händer det säkert en hel del då kroppen ej får sitt nikotin.Mitt förslag är att du kontaktar din vårdcentral och pratar med en läkare där.
Det verkar vara en hel del biverkningar:
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.