Har rastat diverse hundar i solskenet, luktat och hört på våren;-) Sångsvanarna drar förbi här nu, lärkor har siktats också. Träffade på en man med fågelkikare, kamera och en massa andra attiraljer på berget imorse, han hade sett dem. Ledig från arbete idag så det gäller att passa på. Sen börjar jag 7 imorgon och går av 8 nästa morgon.
Annars är det inte många seriösa inlägg just nu, tyvärr. Börjar någon en bra tråd så spårar det ur snabbt. Tappar sugen lite av det.
Jag har faktiskt varit ute och sysslat lite med svamp och “monterat” kantörepinnar på en syrenberså, olika salixar m.m. runt vår “Tomt idag”. Måhända fungaförfalskning, men ska ffa försöka få se hur snabba och duktiga kantöronen är att hoppa över till annat substrat. Och syrenbersån är inte vilken som helst; den växer vid en husgrund, som enligt lokala skrönor hyst ett hus, där drottning Kristinas trädgårdsmästare bott (kanske sant). Enligt samma “källa” ska det ha funnits en hemlig gång från Kristinas “lantställe” ner till hennes trdgm/älskare. Med tanke på hennes böjelser åt helt annat håll ganska otroligt - men en bra skröna. Och en c. 150 m lång hemlig gång i uppländsk lera är bara för mycket!
Blir ju inte så mkt att visa upp så här års för mig…
Tittar in här dagligen då jag är spänd på att få se de första rapporterna av stenmurkla, så jag vill påminna murkelstaff om att första aprill är i morgon och inte igår!
Men ni får skynda er att hitta stenmurkla snart om inte jag skall bli först för de är på gång här nu, det känner jag i hela kroppen! =)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.