0 318 visningar

7 svar

Vårexkursioner i Uppsala!

Christina Wedén

2 apr 2009 kl. 11:26

Nu finns Uppsala svampklubbs vårprogram på klubbens hemsida: http://www.uppsala-svampklubb.net
Redan på lördag, 4 april, sker den första exkursionen för att titta på bombmurklor m.m. i Enköpingstrakten. Föranmäl intresse till Anders Dahlberg. Se hemsidan för kontaktinformation och detaljer!
Välkomna!
Hälsar Uppsala svampklubb

0

BirgittaD

2 apr 2009 kl. 19:28

Vad trevligt Christina. Trodde ett tag att Linköpings svampklubb var den mest aktiva. Tyvärr bor jag allt för långt bort. Det räcker med 8 mil till Linköping. Jag har bara sett bombmurklor i Voullerim och det är en fantastisk syn.Vilka chokladbakelser. Jan A Uppsala brukar ju lägga ut Lkp´s månadsblad på nätet tur att du lägger ut Uppsalas.

0

Jan A, Uppsala

2 apr 2009 kl. 19:54

Att jag gör reklam för Linköpings svampklubbs aktiviteter, Birgitta, beror dels på att de är bra och att jag har över 45 års erfarenhet av området, dels på att Uppsalas sida legat nere sen -07. Nu ska det bli annat!

0

BirgittaD

2 apr 2009 kl. 20:00

Ta inte illa upp Jan. Jag älskar att vara medlem i Lkp´s svampklubb. Nu ser jag att uppsala också har en massa trevligheter. Inte missundsam bara avundsjuk.

0

AnnaMaria Dalarna

2 apr 2009 kl. 20:45

Japp, bombmurklor på lördag får det bli.
Jag kommer, vi har “flera meter” snö kvar här uppe, längtar efter barmark och svampar.

0

BirgittaD

2 apr 2009 kl. 20:49

Oh Anna Maria. Önskar jag hade möjlighet att komma också. Får ont i magen av avundsjuka, men har födelsedagar att värna om. Ha det bra.

0

Jan A, Uppsala

2 apr 2009 kl. 21:42

Hur är det möjligt att missförstå vad jag skrev? Jag förstår inte alls vad du menar nu, Birgitta!

0

.

2 apr 2009 kl. 21:48

Inget att bry sig om Jan, Hon är virrig. Söker sig norrut??? När dom bästa markerna finns i östergötland!
Vissa saker går inte att förklara.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone