Gud vilken härlig dag i skogen, endast T-skirt, jackan fick åka ner i ryggan, inte så mycket svamp, jo en jäkla massa kantöron, var ute efter fler Trollhänder men icke sa nicke. serie 1. Tillväxten är räddad min son (näst äldste till vänster och en polare till honom, båda gillar skogen) och så 2 skogsbilder.
Nej inte uppochner, jag ligger på rygg under en låga om du kollar noga så ser du att tickorna växer på “fel” håll. Nej Robban, inte där vi var ett nytt ställe även för mig!! Men bäcken vi följde idag på jakt efter trollen leder till Skäralid, den rinner nere i ravinen där vi var uppe på höjden (Kopparhatten) :)
Serie 2 tror jag är konidiestadiet av någon pyrenomycet, kommer inte på vilken, inte ens släktet..
Serie 4, bild 1 liknar tätskinn - någon Peniophora-art är det i alla fall.
Tror inte på bokdyna på bild 2. Snarare någon annan Hypoxylon, kanske cohaerens (liten bokdyna)?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.