Jo, jag eldar allt med träkol, sen har jag lagt på lite enris som ligger och ryker lite lagom också!
Men frågan var väl inte så dum, för jag har allt tagit till den “vanliga” veden nån gång när grillkolen varit slut och jag inte kunnat ta mig till stan p.g.a pilsnerdrickning eller brist på ork…
Ser mumsigt ut.
Utsikten trodde jag var svensk skogssjö, men skogig skärgård ser väl ut likadant.
Hoppas det smakade lika gott som det ser ut…
Nä, grilla svamp är ingen höjdare. Har testat med Karl-Johan-hattar för länge sen när jag var ung, naiv och nyfiken. Smakade nästan rökt fläsk som jag avskyr….bläää!
Det är ju inte så många distansminuter ut till den kala skärgården som jag själv kan föredra ibland om sommaren, men på vintern har vi ju iofs ett mer “skyddat” läge inomskärs! Går ju till och med att åka skridskor om vintern med lite tur. Sen får jag ju makrill, vitling, laxöring, piggvar, ål mm i Havstensfjorden, så den duger bra för mig!! Stora, fina blåmusslor har vi också! Ska hämta en kasse så snart det är någorlunda badtemperatur för ska man ha dem utan “pärlor” får man hämta dem medelst snorkel och cyklop! Det knastrar så hemskt mellan tänderna om man tar dem vid stranden… =)
Vilken härlig bild, den får en att vattnas i munnen. Men vad jag är jättenyfiken på är portern i bakgrunden. Det är väl inte så att du dricker denna hemska blandning som för övrigt passar så bra till marinering och som ingrediens i sås??
Jag dricker den ja, om jag inte orkar till systemet! Orkar jag mig dit så dricker jag Guinness Stout på flaska… All porter/stout dricker jag okyld!
Till just den här middagen dracks emellertid mineralvatten med citronsmak (från bergslagen). =)
PÅ grillen ligger lax och hajmal? (pangasius), marinerad i färsk timjan, grön-, vit- och (lite) rosépeppar en skvätt äppelcidervinäger samt en skvätt gin. Serverades med klyftpotatis, zatziki, kall sås på hemgjord aioli i vilken créme fraise och lite capris rörts ned! Vi hade dåligt med sallad men det gick ned ändå! ;)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.