0 371 visningar

17 svar

Objuden gäst...

RasBohlin

4 apr 2009 kl. 19:55

...vid fågelbordet, och så en som var bjuden, vid krokusarna! =)

0

NadaL, Umeå

4 apr 2009 kl. 20:24

Härliga bilder Ras i båda inläggen!
Man blir glad när man tittar på dom.:)

0

Bo Reyer

4 apr 2009 kl. 20:39

På första bilden ser han ut att ha blivit dragen i långbänk! Fina bilder!

0

"JAS" Helsingborg

4 apr 2009 kl. 20:39

Cool :)

0

svampstaff

4 apr 2009 kl. 21:37

Snygga bilder RAS:)
Du ser att naturen bjuder på mer en svamp:) lät att bli hjärntvättad annars.

0

RasBohlin

4 apr 2009 kl. 21:44

Jovisst finns det annat än svamp i naturen, och jag tycker ju att min mobiltelefon faktiskt tar snygga närbilder åtminståne!
Var ju lite därför den inhandlades, för att ta närbilder på svamp… =)

0

svampstaff

4 apr 2009 kl. 21:47

Finnt Ras:) Gillar dig, för du ser möjligheter, inte bara problem.
Fortsätt så, så blir det bra…

0

BirgittaD

4 apr 2009 kl. 21:57

Känner igen det där. Förra vintern hade vi en ekorre som nallade mat ur fågrlbordet. Vi tykte det var ganska trevligt

0

Boman

5 apr 2009 kl. 07:17

Vi har en som hämtar mat på balkongen, bilden är från förra sommaren/våren. Den klättrar på stenväggen och kikar in på allas balkonger. Av spåren att döma så har den/de bott i en av fågelholkarna under vintern.

0

(O)bjuden gäst...

Eva K

6 apr 2009 kl. 16:33

Nu har jag fått till det med bilder/dator osv.

I går morse vid gryning och efter ett akut toabesök (!) sneglade jag ut genom fönstret mot baksidan för att kolla om mina besökare var där och jodå! Men att STÅ i maten!!?!
Såg sedan hur den graciöst hoppade därifrån.

Bild 2 - typsikt grabbig på nåt vis.

0

(O)bjuden gäst...

RasBohlin

6 apr 2009 kl. 16:54

Vad fina de är med “vintermössan” på hornen!

0

(O)bjuden gäst...

Eva K

6 apr 2009 kl. 16:59

Ja. Verkligen fina.
Men nu såg jag att det ser verkligen skräpigt ut just där och i den vinkeln. Det är 4 tomter som möts just där.

Jag var precis ut med mera frukt och grönsaksskal och JÄKLAR vad dom måste trivts där. Komposten är utspridd och dom har bajsat överallt!!! :)

0

(O)bjuden gäst...

Bo E

6 apr 2009 kl. 17:06

Verkligen trevliga bilder på närgångna djur från Ras, Eva och Boman!

Jag gillar speciellt den med råbocken och skrotbilen!

Inte alltför ofta man ser så fina hornprydda exemplar.
Men jag har träffat på en och annan väldigt nära stan och de kan vara ganska oskygga oxå!

0

(O)bjuden gäst...

Jan A, Uppsala

6 apr 2009 kl. 17:18

Myshörnan är trevlig, Eva. Känner fler som har en sån.;) Träd och liknande ser också hemtrevliga ut - för nån svamp..
Och ekorrar är också kul att ha hemomkring!

0

(O)bjuden gäst... Jan

Eva K

6 apr 2009 kl. 18:55

Jamen vet du. Nu när du säger det. Under den silvergranen (heter den väl?) så växer en svamp som jag inte lyckats få till rätt/passande namn på. Förmodligen inget märkvärdigt och antagligen ser den kanske annorlunda ut just pga av växtplatsen. Jag ska leta bland mina foton lite snabbt, om jag hittar den. Kanske man kan få ett förslag på namn!?

0

(O)bjuden gäst... Jan

Eva K

6 apr 2009 kl. 19:17

Nähäpp. Hittar den inte. Har HUR mycket bilder, osorterade, som helst upptäckte jag. Svampen under granen är nog mest troligt Pudrad trattskivling - det verkar alla mina “sällsynta fynd” vara. ;-)
Jag verkar inte vilja ta den till mig, helt enkelt.

0

(O)bjuden gäst... Eva

Jan A, Uppsala

6 apr 2009 kl. 21:07

Hav tröst, snart är det höst!

0

(O)bjuden gäst... Jan

Eva K

7 apr 2009 kl. 08:25

Å n’Jan han rimma - jag tror jag svimma!!

;-)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone