Jag har hittat ganska mycket Stenmurklor de senaste åren men plockar bara lite av dem. Resten får stå kvar.
Jag har lite torkade kvar fortfarande.
Däremot har jag aldrig hittat Toppmurkla så den står på önskelistan.
Jag tycker att de borde växa på samma ställen men det gör de inte.
Ja då är man ledig 4 nästan 5 dagar igen. Trodde aldrig jag skulle komma ut i fredags, men det gick efter många duchar. Så
nu ska jag kolla Murklorna igen,
om det blr i dag eller i morgon vet jag inte än. Men vet någon hur snabbt dom växer till sig?
Jag har aldrig kollat detta.
Grattis!
Var ute i fredags och söndags men inga murklor här ännu!
Se annat inlägg vasd jag fann istället…
Det knoppas rejält nu.
I fredags hittade jag blåsippor, vitsippor och vårlök i full blomning!
Tidigt för vitsippor tycker jag men de finns rikligt här!
Fågellivet blomstrar oxå, rödstjärt, bofink, sädesärla, knipa, vitkindad gås, svanar, gravänder och skrak observerade jag i påskhelgen bl a.
De kom ju till södra Sverige för knappt en vecka sedan så jag räknar med att få vänta en eller ett par veckor till på “mina”, och för Örebros del dröjer det väl ytterligare någon vecka då?
Jag räknar med att Göteborg ligger omkr. en vecka före norra Bohuslän så jag väntar med spänning på Bengt Sandhs murkelrapporter!
De är sena i år och mycket små än.
Jag har kollat två säkra ställen i skogen där de alltid är tidiga. Resultatet blev: 4 st. cm-stora och en på 3 cm.
Bild nr 2 är från murklorna i trädgården. De har växt till sig bättre. Jag tror att det är Blek stenmurkla så därför brukar jag aldrig plocka dem.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.