0 483 visningar

16 svar

Lite svamp mycket vår.

"JAS" Helsingborg

11 apr 2009 kl. 23:26

Det blev en liten runda ut till Vallåkra idag. Några svampar och några blommor och träd. Mycket vår, bofinkar, Stömärla, kanske lövsångare och mycket annat men inga fåglar på bild, de är svårfångade.

0

"JAS" Helsingborg

11 apr 2009 kl. 23:28

Hängen, Asp. Jag tror att jag har inventerat alla aspar i HBG,trakten på jakt efter Aspskål men har gått bet på detta:(

0

"JAS" Helsingborg

11 apr 2009 kl. 23:29

Blåsippor.

0

"JAS" Helsingborg

11 apr 2009 kl. 23:29

Här kommer bilderna!

0

"JAS" Helsingborg

11 apr 2009 kl. 23:32

2 Svampar och en bild på en som jag trodde var en svamp. Det klack till ordentligt i bröstet och hettade till om öronen när jag såg detta från långt håll. Men tyvärr så spelade naturen mig ett spratt, jag tror att ni förstår vad jag menar. På Hassel.

0

"JAS" Helsingborg

11 apr 2009 kl. 23:33

Mer vårblommor.

0

"JAS" Helsingborg

11 apr 2009 kl. 23:34

Lite blandat.

0

"JAS" Helsingborg

11 apr 2009 kl. 23:35

Ett skinn, en lav på Hassel och en Fnöskticka.

0

"JAS" Helsingborg

11 apr 2009 kl. 23:36

Vad?

0

"JAS" Helsingborg

11 apr 2009 kl. 23:37

En till vad, på granstock.

0

"JAS" Helsingborg

11 apr 2009 kl. 23:38

Pästskråp. ännu ett ogräs!

0

NadaL, Umeå

12 apr 2009 kl. 07:13

Härliga bilder JAS!
Våren smyger i ultrarapid fart även här i Umeå, men den kommer.:)
Är osäker på mina förslag när det gäller frågetecken,hoppas du får svar på dom.
Glad Påsk!

0

Lena M

12 apr 2009 kl. 08:21

Ja härliga bilder nu händer det mycket ute i naturen och fort går det.
Förmodar du trodde det var trollhand, jag gjorde en miss igår också.Var så säker på att jag hittat min första lysticka och var så glad, men väl hemkommen och jag testat med en droppe amoniak så visde det sig att så var inte fallet. En björkticka :o(

0

anithau

12 apr 2009 kl. 09:40

Verkligt härliga bilder. Vårkänslan kommer med stormsteg.

JAS!
Jag har inte fått napp ännu.

0

Hans v E

12 apr 2009 kl. 10:01

Perfekt. Nu väntar jag på att du fotar aspens honhängen också. Och hasselns pistiller.
På granens sågyta är det knölticka antar jag.

0

Tanja i Gagnef

12 apr 2009 kl. 10:02

Härliga bilder! Här i Dalarna är det nog också vår nu :-) Tussilagon blommar för fullt, tranorna har kommit och i går hörde jag t.o.m. lärkan! Jag blir inspirerad av alla bilder av tickor mm så jag ska också ut och leta! Nästa helg ska vi lite söderut med husbilen och i området vi ska till finns en del gråvidebestånd - så vem vet vad jag kan hitta…! ;-)

0

Stefan hbg

12 apr 2009 kl. 10:44

Vilka härliga bilder JAS och vilken härlig tid vi har framför oss.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone