0 348 visningar

9 svar

Vilken underbar fynddag 12/4-09

anithau

12 apr 2009 kl. 16:57

Bild nr 1 är en något bättre version av den som jag frågade om i mitt förra inlägg idag.

Bild nr 2 Cinnobertickor - 10-tal
Bild nr 3 Björkmusslingar - 10-tal

Det kommer mer…

0

anithau

12 apr 2009 kl. 17:00

Vandringen fortsatte och så kom jag till en helt ny plats med trollhänder. Det var svårt att räkna dem - minst ett 50-tal.

Det fanns mycket kantöra

0

Lena M

12 apr 2009 kl. 17:11

Grattis Anitha, man slutar aldrig att förundras över dessa händer.
Jag har också sett cinnoberticka och en massa annat nu på em.

0

gunhild i Kåddis

12 apr 2009 kl. 18:13

Grattis Anithau, du rapporterar väl till Artportalen så att vi får en större prick på fyndkartan här uppifrån norr!

0

Jan A, Uppsala

12 apr 2009 kl. 18:37

Mellanhanden är extrafin, Anitha! Men vad växer händerna egentligen på?

0

anithau

12 apr 2009 kl. 18:52

Ja, du Jan!
Jag tänkte intensivt på dig när jag kröp omkring och fotade.
Svar på trädslaget kommer senare.
Visste att du skulle fråga.
Jag ska dit igen, hann inte undersöka allt.

Tack, Ni andra.

0

BirgittaD

12 apr 2009 kl. 21:28

Härliga bilder anithau

0

Enelie, Linköping

13 apr 2009 kl. 10:17

En givande dag, minst sagt.
Grattis till de nya Trollhänderna!

0

Örjan Johansson

14 apr 2009 kl. 15:41

Hur smakade svampen?

0

"JAS" Helsingborg

14 apr 2009 kl. 19:10

Grattis och vika härliga bilder, jag gillar verkligen den på Cinnobertickorna. Trollhänderna tänderar att bli vanligare och vanligare, den har tydligen varit väldigt förbisedd men vi svampnördar har hittat den och nu får böckerna revideras:)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone