Till ALLA ER som har problem med rygg, nacke och axlar.
Jag testade med stor skepsis, den omtalade spikmattan - Shaktimattan.
Jag blev positivt överraskad.
Den hjälper mig med min onda ländrygg och nacke/axel.
Effekt: Ger avspänning, ökar cirkulation, avstressande och ökar endorfinerna. Är även bra vid sömnstörningar.
Den är inte lämplig för den som äter blodförtunnande medel.
Finns att köpa i Hälsokostaffärer samt bl a på Bodystore.com
Pris: 600-700:-.
Bifogar bilder.
Jag är också elöverkänslig men från att inte alls kunna vistas i samma rum som tv-dator etc. de första ett och ett halvt åren så kan jag numer sitta lite då och då. Det blev bättre med vissa förändringar i hemmet och enormt mycket sunt förnuft och lyhördhet.
Borta blir det troligtvis aldrig men jag slipper isolera mig helt.
Detta är väl inget ämne för svampguiden men vill du prata eller har du bra tips så kan vi hörs på annat vis.
Shakti/spikmatta kallas även för akupressurmatta.
Användningsområdet är INTE enbart för ryggproblem.
Inom akupressur finns ett stort antal ryggpunkter som används som utgångsläge för att behandla hela kroppens alla förekommande fysiska och mentala problem. Dessa ryggpunker nås alltså av mattan och stärker obalanser i hela kroppen.
Det betyder dock inte att ligga på mattan är samma sak som att få akupressurbehandling.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.