0 563 visningar

14 svar

Tips inför svampsäsongen!

anithau

14 apr 2009 kl. 10:50

Till ALLA ER som har problem med rygg, nacke och axlar.

Jag testade med stor skepsis, den omtalade spikmattan - Shaktimattan.

Jag blev positivt överraskad.
Den hjälper mig med min onda ländrygg och nacke/axel.

Effekt: Ger avspänning, ökar cirkulation, avstressande och ökar endorfinerna. Är även bra vid sömnstörningar.
Den är inte lämplig för den som äter blodförtunnande medel.

Finns att köpa i Hälsokostaffärer samt bl a på Bodystore.com
Pris: 600-700:-.

Bifogar bilder.

0

BirgittaD

14 apr 2009 kl. 13:07

Tror jag ska be att få testa den innan jag köper någon fakirmatta. Har just köpt en massagematta för 249 kr på LIDL. Hjälper kanske men är lite skön i alla fall. Fast den dundrar som en stånghammare.

0

anithau

14 apr 2009 kl. 13:15

Birgitta!
En del affärer ger möjlighet till att prova.

0

Boman

14 apr 2009 kl. 21:01

Har många vänner som svär vid spikmattan. Det bästa medel de provat mot ömma spända muskler, säger de. Verkar plågsamt tycker jag men har ju inte provat själv.

0

anithau

14 apr 2009 kl. 23:10

Boman!
Den är inte djävulsk. Det känns lite hårt i början men efter ca 5 min så avtar det. Trycket känns men är helt under kontroll.
Den ger effekt.

0

Lena M

15 apr 2009 kl. 10:19

Jag fick en sådan i jan. men har inte testat, ser inte så skön ut och jag har inga rygg- nackproblem som gjort att jag provat den.
Bigitta skall du häråt finns det möjlighet att prova.

0

Birgitta D

15 apr 2009 kl. 18:03

Kommer. så småningom Lena. Måste klara av Umeå först. Tror att Alfs svamphelg var i slutet av maj. Kan kanske kombinera Hofors med hans träff.

0

anithau

15 apr 2009 kl. 19:05

Birgitta!
Om du vill läsa mer om mattan, så kan du kolla på shaktimattan.se

Där finns bra info med bilder.
Du kan även få se min när du kommer hit till Umeå.

0

Ann-Britt

15 apr 2009 kl. 19:08

Den är jättebra. Tradera har massor nu.

0

Bengt genom stefan

15 apr 2009 kl. 21:18

Alla har vi problem.Jag skriver genom en kompis på datorn, för jag är elöverkänslig, och eftersom datorm strålar mer en annat är det inte att tänka på, att sitta timmtal framför den.

0

anithau

15 apr 2009 kl. 21:21

Bengt genom Stefan!
Om du då är intresserad, så kan du kanske gå till en hälsokostaffär och be om information.

Att vara elöverkänslig är tufft.

0

Bengt genom Stefan

zingo

15 apr 2009 kl. 23:18

Jag är också elöverkänslig men från att inte alls kunna vistas i samma rum som tv-dator etc. de första ett och ett halvt åren så kan jag numer sitta lite då och då. Det blev bättre med vissa förändringar i hemmet och enormt mycket sunt förnuft och lyhördhet.
Borta blir det troligtvis aldrig men jag slipper isolera mig helt.
Detta är väl inget ämne för svampguiden men vill du prata eller har du bra tips så kan vi hörs på annat vis.

0

zingo

15 apr 2009 kl. 23:34

Shakti/spikmatta kallas även för akupressurmatta.
Användningsområdet är INTE enbart för ryggproblem.
Inom akupressur finns ett stort antal ryggpunkter som används som utgångsläge för att behandla hela kroppens alla förekommande fysiska och mentala problem.  Dessa ryggpunker nås alltså av mattan och stärker obalanser i hela kroppen.
Det betyder dock inte att ligga på mattan är samma sak som att få akupressurbehandling.

0

Ann-Britt

Kalle

15 apr 2009 kl. 23:34

Du säger att den är jätte bra, och Tradera har massor nu.
Är inte Tradera en aukitonssite?
Hum, man undrar varför det finns
så många där då, som vill bli av med sina spikmattor.

0

Ann-Britt

zingo

15 apr 2009 kl. 23:36

Det är ju nya varor…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone