Vem var det som ville se magnoliorna i Lund slå ut? Det börjar definitivt bli dags att packa väskan och boka tågbiljett, knopparna är nästan på bristningsgränsen! Som jag sa i tidigare inlägg, magnoliorna fattar inte alltid att de ska blomma på min födelsedag som är 1 maj!
Väl bekomme Eva! Nu friskar vårvinden på, hoppas knopparna har vett att inte slå ut, för då kan blomningen vara över alldeles för fort. Jag hoppas personligen att våren bromsar lite nu, annars blir det försommar till Valborg, och det brukar innebära en usel sommar….. :(
Såklart att magnolian finns i stora delar av landet, och den är lika underbar vartän den blommar! Här i Lund är den dock starkt förknippad med första maj och stundentsångarna som sjunger in våren, Lundagård och Universitetsplatsen är makalöst vackra när de slagit ut… För att inte tala om trädgårdarna i de gamla “fina” kvarteren!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.