Nej det är inget gammalt odlingsröse men kanske någon bonde på 1900 talet har röjt litedet kan till och med vara sten från byggnationen av Välaköpcetrum, det finns en stengärdsgård i ena änden av området kanske ett 100tal år gammalt. Området är egentligen inget speciellt, ligger inklämt mellan Väla köpcentrum, Ödåkra och en Betongfabrik lite odlingsområden i nordost och gamla E4an i sydost. varför jag har hittat hit beror på att jag inte pallade följa med mina damer på köpcentrat utan hellre tillbringade lite tid i denna som jag såg det “skitskog” men här hittade jag både det ena och andra och en liten del ser ut som på mina bilder. Det är gott om Judasöron, Ostronmussling, Porslinsnagelskivling, Skålsvampar, Slemsvampar och en hel del andra intressanta saker som det jag hittade i söndags Vår/sommarticka och en dyna på Hägg som jag inte får svar på. Men inga sten/järnålders rösen är det här.
Ok, det blir som sagt tydligare när man är på plats.
Tyckte det såg så fritt ut runtomkring att stenarna mycket väl kunde vara lagda av människohand, kanske av en bonde för tusen eller hundra år sedan, men visst, det uppstår ju typ “röjningsrösen” även i nutid.
Vackra vårbilder från “skräpskogen” i alla fall.
Köpcentrat är vi ju som bildbetraktare lyckligt omedvetna om i alla fall…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.