Jag kommer inte på något bättre förslag själv.
Växte på björklåga. Den största var 2 cm. Konsistens: som att tugga på trädgårdsslangen.
(Det finns små vita skålsvampar ell.dyl, skaftade på bild 2. De var bara 1-2 mm stora så kameran räckte inte till.)
Hej Enelie, jag vet inget om ditt program tyvärr och mina bilder ligger på 4,5-10 MB och jag jobbar bara i Nikons Picture Projekt och Photoshop. Men skall man jobba med små objekt så är nog ett stativ och själutlösning nödvändigt. Lycka till och trevlig helg och god svampjakt önskar jag dig.
Hej Skogsfrun!
Jag är ‘analfabet’ när det gäller att bestämma trädslag:), men barken var kvar på resten av lågan så det är en björk.
(Det kanske inte syns så bra på den här bilden.)
Skogmaskinerna har dragit fram där idag men har jag tur så kanske lågan är kvar i morgon och jag kan kolla lite noggrannare om det finns några andra ex. på den också.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.