0 336 visningar

7 svar

Våren är här!

NadaL, Umeå

23 apr 2009 kl. 08:06

Såg igår tranorna flygande mot norr, tofsvipor på vägen hem och sedan vid älven hörde den högljudda melodiska sången från storspoven, människor man möter på vägen med glatt leende. :)

Här kommer några bilder från igår:

pappersgröppa, vedmussling och stor hjortticka på asplåga

0

NadaL, Umeå

23 apr 2009 kl. 08:21

Vinterskålar eller rökpipsvampar är inte bestämt än,men jag hittade dom på tre platser igår:

0

NadaL, Umeå

23 apr 2009 kl. 08:28

Och som sist lite naturbilder.
Vet någon vad är det för växt som blommat?

0

"JAS" Helsingborg

23 apr 2009 kl. 08:49

Ingen aning NadaL. Men fina bilder på blommorna och det du kallar vår kallar vi för vinter här nere:) Blomman är säkert en arktisk art och tyvärr känner jag dem dåligt. Skämt å sidor så är det kul att våren närmar sig för er oxå, vi eller åtminstone jag vill ha lite regn nu, fick vattna i trädgården igår, klippte gräset för andra gången i år, första smultronen blommar och jag planterade lite fler Amerikanska blåbär. lite skillnad är det ju på det oxå, mina barn kan inte traska iväg några km. för att plocka bär det får de göra i trädgården om det inte gäller björnbär förståss. 3 bilder från min norrbalkong just nu och + 10g i skuggan:)

0

Våren är här! - JAS

NadaL, Umeå

23 apr 2009 kl. 09:03

Det som ni kallar lätt bris i Skåna, kallar vi för storm här i Västerbotten. :)

Just nu +8,2 grader i Umeå!:)

0

Våren är här! - JAS

"JAS" Helsingborg

23 apr 2009 kl. 09:10

Hoppas att det mojnar då fram tills i kväll;) Fotboll i kväll, då sitter man på östra läktaren med solen i ansiktet och hoppas att HIF slår Halmstad.

0

gunhild i Kåddis

23 apr 2009 kl. 12:27

Själv satt jag ute på isen (havet) vid Norum och pimplade abborre, fick nästan ångra mig på kvällen innan allt var rensat och fileat. Det for en del fågelstreck förbi norrut och jag hörde också storspoven hemmavid. I dag har jag gått morgonpromenad efter skoterspåren men nog är våren på väg. Det är nog dags att byta ut en del fågelholkar också eller vad tror ni?

0

"JAS" Helsingborg

23 apr 2009 kl. 12:34

Äldre Holkticka kanske trivs där!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone