Såg igår tranorna flygande mot norr, tofsvipor på vägen hem och sedan vid älven hörde den högljudda melodiska sången från storspoven, människor man möter på vägen med glatt leende. :)
Här kommer några bilder från igår:
pappersgröppa, vedmussling och stor hjortticka på asplåga
Ingen aning NadaL. Men fina bilder på blommorna och det du kallar vår kallar vi för vinter här nere:) Blomman är säkert en arktisk art och tyvärr känner jag dem dåligt. Skämt å sidor så är det kul att våren närmar sig för er oxå, vi eller åtminstone jag vill ha lite regn nu, fick vattna i trädgården igår, klippte gräset för andra gången i år, första smultronen blommar och jag planterade lite fler Amerikanska blåbär. lite skillnad är det ju på det oxå, mina barn kan inte traska iväg några km. för att plocka bär det får de göra i trädgården om det inte gäller björnbär förståss. 3 bilder från min norrbalkong just nu och + 10g i skuggan:)
Själv satt jag ute på isen (havet) vid Norum och pimplade abborre, fick nästan ångra mig på kvällen innan allt var rensat och fileat. Det for en del fågelstreck förbi norrut och jag hörde också storspoven hemmavid. I dag har jag gått morgonpromenad efter skoterspåren men nog är våren på väg. Det är nog dags att byta ut en del fågelholkar också eller vad tror ni?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.