0 409 visningar

12 svar

Döderhult i dag.

Robban O-hamn

23 apr 2009 kl. 14:33

Gick en liten promenad i närmaste
området runt huset idag. Våren
har kommit en bit. 18 grader varmt
och lite små moln. En ticka såg jag,skulle tro på en Fnöskticka.

0

Robban O-hamn

23 apr 2009 kl. 14:36

Och några till. Kanske skulle jag gå ner till bäcken en dag och hoppa över. Kanske det finns något kul där?

0

Östgöten

23 apr 2009 kl. 16:41

Vet inte vilken sorts ticka det är, men vitsippebilderna är fina Robban.

0

gunhild i Kåddis

23 apr 2009 kl. 16:56

Visst har du fnöskticka på bild. Den sporar på våren du kan se det vita pulvret som ligger ovanpå tickan.

0

"JAS" Helsingborg

23 apr 2009 kl. 17:24

Hej Robban! Kul att våren har kommit även till dina avkrokar;) Dags för en träff kanske? Senast när jag var i fnöskticketräsket så såg det ut som om de hade haft fult holabalo det låg ett vitt puder över hela skogen! Tyvärr så hade jag ännu en gång glömt minneskortet hemma, så det blev inga bilder men jag har en från Välaskogen i söndags. Och så kunde jag inte låta bli en av dina bilder, vill bara visa vad 2 tryck i bildredigeringsprogrammet kan åstadkomma. Förövrigt ser det kanon ut i dina trakter men tyvärr ser jag inga “snidare” för det var väl Döderhult du var i? Bäcken verkar intressant oxå.

0

Lena J

23 apr 2009 kl. 18:12

Några bilder på sporande fnösketicka från förra året.
Jag bor i norra Västerbotten och bilderna är tagna 31/5-08.
Vi ligger nog 5-6 veckor efter er med våren!

sporande fnösketicka

0

Robban O-hamn

23 apr 2009 kl. 20:14

Då fick man lära sig något i dag med, tack alla. Jas det ska ligga enligt sägnen en säck med gubbar i Eckern som bäcken kommer i från.
Döderhultaren ska ha slängt dom där,men kommer inte på varför.
I bäcken finns Bäcköring och Kräftor. Men när jag har varit där har jag inte haft tid och kolla svamp! Har försökt att synas så lite som möjligt:) Har
i kväll gjort premiär grillning
Lax till tjejerna och Karre till
mig. var fortfarande 23 grader i solen vid 1900.

0

svampstaff

23 apr 2009 kl. 23:33

Ska vi göra slag saken Robbban?
Jobbar oskarshamn 4-5-6 maj/natt. lediga eftermiddagar, kanske kunde träffas?Får du se vilken buffel jag är:)
Vore roligt.
rfredriksson62@spray.se

0

"JAS" Helsingborg

23 apr 2009 kl. 23:37

Halstrad Öring, vitlökskokta kräftor med en massa god svamp till. Det blir en höjdare, jag kommer:)

0

svampstaff

23 apr 2009 kl. 23:49

Låter najs Jas:) kan vi byta lite kamerasnack, bland allt svampnack!
Sen har jag den där jä...la havsörnen jag bara måste ha, som dyker över huvet på mig i figgeholm!!Varje morron jag ska hem o sova, kommer den 20 meter över bilen!!! och då är inte jag kamerapigg tyvärr..Jag svär o spottar…. och lovar jag ska plåta den när jag vaknat:(
Men då är givetvis inte den pigg!!!

0

Robban O-hamn

24 apr 2009 kl. 07:37

Det finns mer än Havsörn att plåta runt Figeholm Svampataff.
Har jag räknat rätt, så jobbar jag natt då med. Har inte fått det nya schemat än för Maj, men det rullar nog på likadant. Är du inne på O3 något dom nätterna så kanske vi syns där. Men det skulle vara mycket kul att träffa dig Svampstaff.

0

JAS

Robban O-hamn

24 apr 2009 kl. 16:47

Säg till om du har vägarna förbi,
Här kommer du alltid att vara välkommen. Tyvär tror jag det dröjer ett tag till innan jag kommer till Skåne.
P.S. jag har ett par saker som är dina.

0

JAS

"JAS" Helsingborg

24 apr 2009 kl. 21:42

Lungt Robban, små korgar har jag gott om, nu fundera jag i stället på att renovera min ärvda näverkont, i den går det ner ca: 40lit;)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone