Hej Robban! Kul att våren har kommit även till dina avkrokar;) Dags för en träff kanske? Senast när jag var i fnöskticketräsket så såg det ut som om de hade haft fult holabalo det låg ett vitt puder över hela skogen! Tyvärr så hade jag ännu en gång glömt minneskortet hemma, så det blev inga bilder men jag har en från Välaskogen i söndags. Och så kunde jag inte låta bli en av dina bilder, vill bara visa vad 2 tryck i bildredigeringsprogrammet kan åstadkomma. Förövrigt ser det kanon ut i dina trakter men tyvärr ser jag inga “snidare” för det var väl Döderhult du var i? Bäcken verkar intressant oxå.
Då fick man lära sig något i dag med, tack alla. Jas det ska ligga enligt sägnen en säck med gubbar i Eckern som bäcken kommer i från.
Döderhultaren ska ha slängt dom där,men kommer inte på varför.
I bäcken finns Bäcköring och Kräftor. Men när jag har varit där har jag inte haft tid och kolla svamp! Har försökt att synas så lite som möjligt:) Har
i kväll gjort premiär grillning
Lax till tjejerna och Karre till
mig. var fortfarande 23 grader i solen vid 1900.
Låter najs Jas:) kan vi byta lite kamerasnack, bland allt svampnack!
Sen har jag den där jä...la havsörnen jag bara måste ha, som dyker över huvet på mig i figgeholm!!Varje morron jag ska hem o sova, kommer den 20 meter över bilen!!! och då är inte jag kamerapigg tyvärr..Jag svär o spottar…. och lovar jag ska plåta den när jag vaknat:(
Men då är givetvis inte den pigg!!!
Det finns mer än Havsörn att plåta runt Figeholm Svampataff.
Har jag räknat rätt, så jobbar jag natt då med. Har inte fått det nya schemat än för Maj, men det rullar nog på likadant. Är du inne på O3 något dom nätterna så kanske vi syns där. Men det skulle vara mycket kul att träffa dig Svampstaff.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.