0 950 visningar

12 svar

Vårskål och tulpanskål

Alf Pallin

29 apr 2009 kl. 20:34

18 skarpt lysande röda scharlakansvårskålar och 2 tulpanskålar.

0

Tina Nordberg Kolsva

29 apr 2009 kl. 21:18

Oj så granna de är.

0

svampstaff

29 apr 2009 kl. 21:23

Ja dom är mkt. fina dom där:(

0

Lena J

29 apr 2009 kl. 21:31

Otroligt vackra!

0

gunhild i Kåddis

29 apr 2009 kl. 22:04

Grattis Alf, tulpanskålen vill jag hitta. Ska du titta efter sporer och sporsäckar?

0

"JAS" Helsingborg

29 apr 2009 kl. 22:29

Snyggt Alf, Tulpanskål så läcker den lär jag inte hitta här nere :(

0

BirgittaD

1 maj 2009 kl. 21:28

Jättefina Alf. Nu är nog Micke avundsjuk på dig, synd det är längre än 10 mil till Söderhamn.Tulpanskålen är ju inte världens största svamp precis även om den lyser. Det rödaste jag har hittar är cinoberticka, ganska fin den med. Vi syns på torsdag.

0

Hans v E

1 maj 2009 kl. 21:50

Snyggt Alf!

0

Alf Pallin

1 maj 2009 kl. 21:53

Tack skall in ha, kul att ni gillar bilderna på tulpanskålen. Själv blev jag mycket glad över fyndet.

0

Totte Gbg

2 maj 2009 kl. 08:47

Oj va fina bilder!!! Härliga färgen på skålarna :)

0

anithau

2 maj 2009 kl. 16:06

Alf!
Hur stor är chansen att de vårskålar som jag hittade förra året kommer igen på samma ställe?

0

gunhild Nordås

2 maj 2009 kl. 18:49

Vårskålarna kommer nog på samma ställe Anitha, “mina” vid älven har återkommit på samma plats.

0

anithau

2 maj 2009 kl. 21:26

Har du “köpt” dem?
Har de kommit i år?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone