Jag har sett mkt. stenmurklor här i Gästrikland och även plockat en del till sådana som gillar dem. Ja, jag äter dem också en till två ggr. per år, de är goda men jag väntar på “toppisarna” som inte visat sig ännu.
Appropå stenmurkeltråden och äta eller inte äta, vad tror ni finns i frukterna / grönsakerna vi importerad, jo en massa gifter.
Likaså tror jag att allt kött vi äter inte så är så hälsosamt, vad ger de djuren för foder, vad består de av ?
Jag är ingen expert men här på forumet finns alla slags kunniga människor som kanske kan uttala sig om våra inköp av allehanda matprodukter.
Fint väder vi har ! :-))
Äpplena gasas för att hålla ett helt år. De ruttnar innifrån i stället. Jag har nyss läst den hemlige kocken och är lite skrämd över vad vår mat innehåller. Tack och lov att man har torkad svamp att smaksätta med men jag hittade faktiskt ett örtsalt i affären häromdan som inte innehåller E621 natriumglutamat.
Nu när det slutat klirra om kycklingen när man skakar den i butiken är det inte längre någon sport att köpa produkter från kronfågel! Av denna anledning har jag helt gått över till svinkött. Det borde ju rimligtvis finnas kvar några rester av all den antibiotika som dessa svin proppas fulla med (av andra svin). Förhoppningsvis får man en viss immunitet mot div. influensor!
Min sensmoral lyder som följer: Njut av stenmurklan idag - imorgon kan den vara totalförbjuden.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.