0 444 visningar

13 svar

inte svamp-bäver!

Lena J

1 maj 2009 kl. 22:01

Hej!
Jag måste bara få visa vad jag träffade på i dag när jag gick ner till älven (Åbyälven i norra Västerbotten) för att se hur långt islossningen kommit.

bäver i Åbyälven

0

svampstaff

1 maj 2009 kl. 22:04

Jäklar vad snyggt!
Inget orginalobjektiv där inte:)
Telezoom?

0

Tina Nordberg Kolsva

1 maj 2009 kl. 22:05

Verkligen bra jobbat.Hade du filttofflor?

0

anithau

1 maj 2009 kl. 22:10

Jag håller med de övriga skribenterna. Mycket fascinerande bilder.

0

Lena J

1 maj 2009 kl. 22:16

Hej svampstaff Tinaoch Anitha!
Jag har ett Sigma 55-200 mm till min Sony 100
Bävern (jag tror det är en unge)dök upp 12-15 meter ifrån mej där jag stod och tittade på de sista isflaken som flöt i väg.
Man kunde ju tro att jag fick smyga men jag stod i mina Graningkängor och den kom upp på land 3 gånger under den halvtimmen jag stod där.

0

svampstaff

1 maj 2009 kl. 22:20

Men snyggt var det:) lite avis faktiskt..

0

Robban O-hamn

1 maj 2009 kl. 22:29

Oj vad nära du kom. Är dom inte välldigt skygga annars.

0

svampstaff

1 maj 2009 kl. 22:34

Sketskygga! Kanske lättare i norr att få se dom, men här i östergötland måste man ha mörkerkikare,gott om tid och en otrolig tur.
Hoppet finns ju när jag ser Lenas fina bilder:)

0

Lena J

1 maj 2009 kl. 22:52

Det var ganska hög ljudnivå från vattnet så den hörde nog inte mej och fick nog inte heller vittring på mej. Men sen var det en hel del tur också (rätt tid och rätt plats) och kameran med!

islossning!

0

Lena M

2 maj 2009 kl. 08:29

Grattis Lena till snygga bilder och en otrolig tur, jag ser bara deras framfart med trädfällning.

0

Totte Gbg

2 maj 2009 kl. 08:38

Vilken härlig upplevelse Lena!!! Måste varit spännande att få se :D
Jättefina bilder både på bävern o islossningen!!!

0

anithau

2 maj 2009 kl. 09:12

Vilken skärpa på din islossning.
Underbart att få se.

0

NadaL, Umeå

2 maj 2009 kl. 10:10

Snyggt Lena! :)
Ibland har man tur!
Själv sett bävrar mest på lång avstånd, men ett antal deras bon, samt massor av deras verk(fällda aspar).

0

Tina N Kolsva

3 maj 2009 kl. 10:10

De är tjuvaktiga med de små liven.
De norpar färdigsågade tvåmeters längder från grannens vedhögg.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone