0 242 visningar

18 svar

Trot om ni vill

Lena M

17 jul 2006 kl. 15:25

Men just nu börjar det att regna.
15.20

0

Bo Reyer

17 jul 2006 kl. 15:41

Detta eviga regnande börjar gå mig på nerverna.

0

Helena

17 jul 2006 kl. 16:26

Vad för nåt?????
Regn????
Nåt okänt fenomen som inte förekommer här i Sörmland. Men skicka gärna hit ett par tunga regnmoln.

0

Lena M

17 jul 2006 kl. 19:17

Glädjen blev inte långvarig, ca tio minuter.

0

Göran H

17 jul 2006 kl. 19:50

Samma här. 17:20 till 17:30.

0

Tina Nordberg

17 jul 2006 kl. 20:29

Hej,
tunga regnmoln även här i Kolsva, men marken blev inte ens blöt.
Nu skiner solen för fullt igen, man kan ju passapå att tvätta mattor. Bra torkväder.

0

Helena

17 jul 2006 kl. 21:31

10 regnstänk här. Skulle nog ha låtit bli att stänga takluckan på bilen.

0

Tina Nordberg

17 jul 2006 kl. 21:50

Jag är inte heller oskyldig. Får lov att erkänna att jag tog in tvätten.

0

Helena

17 jul 2006 kl. 22:03

Aj då, sånt som man absolut INTE ska göra om man vill att det ska regna ordentligt. Fast nu har SMHI sagt att det ska regna här på torsdag.

0

Tina Nordberg

17 jul 2006 kl. 22:23

Var är här?

0

klas jaederfeldt

17 jul 2006 kl. 22:31

det vet du väl bäst själv Tina

0

Helena

18 jul 2006 kl. 06:57

Om det är mitt här du menar Tina så är det Malmköping och Sörmland.
Nu på morgonen har det regnat. 1 mm!!!!!!

0

Birgitta

18 jul 2006 kl. 10:06

Vem tror på SMHI

0

per d

18 jul 2006 kl. 10:32

jag tror mer på smhi än på dig birgitta !

0

Tina Nordberg

18 jul 2006 kl. 11:50

Förstår att det kom ett par droppar hos dig, VÅRA moln blåste ditåt.Nu har vi soligt igen.Kollade igår, skogen hemmavid är sopren, förutom några långbenta smala skivlingar som stod i björnmossan. Ha det gott

0

hanzzon

19 jul 2006 kl. 18:04

nu får ni ge er!  :)
vilket tjat om regn hela tiden. visst vore det bra för svamp och bär, men det finns annat att göra under dessa härliga dagar. gå ut och njut av sol och värme. sola och bada. köp en isande glass eller ha picknick i det gröna. var glada åt dessa underbara sommardagar, för de är inte många denna tid. den svenska sommaren är alldeles för kort.  :(
trevlig fortsättning på semestrar och sommarlov och en och annan pensionsdag.  :)
mvh

0

Lena M

19 jul 2006 kl. 18:09

Du har så rätt så, Hanzzon. Man kan t.e.x . bara sitta och slappa, titta på fåglarna och dofta på blommorna.
Eller grilla något gott ! Tids nog kommer regnet och kylan, men jag skall villigt erkänna, att jag längtar till svamparna dyker upp.
Men då går vi mot HÖST !

0

Joachim Krumlinde

20 jul 2006 kl. 20:24

Jag måste smyga ut genom köksdörren för koltrastarna har byggt bo i markisen. Så jag kan inte fälla ner den för köksfönstret heller.
Varmt, 32 grader eller nått. I morgon ska det bli åska.

0

Lena M

21 jul 2006 kl. 08:53

Va kul, men det verkar som om regn skall falla över Skåne idag så du får lite svalka, nu när fåglarna hindrar dig att fälla ner markisen. Lena

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone