Hej!
Har inga bilder än, men eftersom jag är otroligt dålig på tickor tänkte jag be om förslag på vad det kn vara för tickor som växer på riktigt gamla äppelträd. Det jag minns av dem är att de var brunaktiga ovanpå och ljusa under. Några växte väldigt platt mot stammarna så nästan bara porlagret syntes. Jag ska ev besöka platsen i morgon så jag kan ta kort, men om jag får förslag kan jag googla redan idag… ;-)
Aha! Jag hittade nämnligen bilder på Eldticka och tyckte den påminde om den jag sett på träden :-) Jag hoppas jag kan fota tickorna i morgon, några hade smala hattytor men några såg också väldigt platta ut. Tack för hjälpen så länge, jag återkommer med foton! (Vet att jag inte hittat nåt märkvärdigt men jag vill alltid veta VAD jag hittar..)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.