0 427 visningar

10 svar

Trollhanden har vuxit

anithau

6 maj 2009 kl. 19:05

I dag när jag och Gunhild var ute i “tickskogen” hittade vi den trollhand som jag upptäckte för ett år sedan. Den har vuxit en del.
Bild 1 från 20/4 2008
Bild 2 från idag

0

"JAS" Helsingborg

6 maj 2009 kl. 19:53

Fint anithau! Vad händer med den sedan, den har ju vuxit men oxå dött i mitten, så vad blir det sedan, fler små eller dör den ut? Det vore kul att få se fortsättningen.

0

anithau

6 maj 2009 kl. 21:15

JAS!
Här får du se en bild på en trollhand som dött. Förhoppningsvis har den har den hunnit sporat sig och att de har fastnat någonstans.
Det är ju festligt att de kan växa och samtidigt dö.

0

"JAS" Helsingborg

6 maj 2009 kl. 21:49

Trollhand!?; Nähä du, det där är en skeletthand, en helt annan art;)

0

BirgittaD

6 maj 2009 kl. 22:06

Ha ha, vad du är rolig anitha.
För övrigt är jag avunssjuk på er i Umeå. Ja inte pga vintern men vad härligt att ha någon att gå ut med och kola svamp bara så där.
Tack och lov att jag fick Sven med på svampettan. Nu är han mer intresserad än jag är, åtmindstonne av vedlevande. Han är så stolt, han har hittat Hasselticka, kantarellmussling och läderskål i samma hasselbestånd.
Spårade ur sry. Vi har inga andra än varandra att gå ut med, det är ju inte dåligt men vore roligt.  Tillbaka till tråden. Om inte maken gått svampettan hade jag inte ens haft Sven med mig i skogen.

0

anithau

7 maj 2009 kl. 08:13

JAS!
Det är en trollhand som blivit en skeletthand.

Birgitta:
Rolig, inte vet jag det. Men jag håller med dig, det är kul att ha någon med sig i skogen, kunna diskutera och jämföra. Det berikar.
Det är även skönt att gå ensam. Omväxling berikar.

0

Lena M

7 maj 2009 kl. 08:21

Nu blev jag nyfiken på ” mina ” trollhänder, kanske man skulle kolla hur de ser ut dags dato.
Och Birgitta , kan du inte gå ut i skogen själv :-).

0

anithau

7 maj 2009 kl. 08:32

LenaM!
Poängen med att gå ut med någon i skogen som har samma intresse, är ju alla berikande samtal om det man hittar. Det den ena inte kan, kanske den andra kan osv.

Likaså, glädjen när man hittar något som känns ovanligt.

0

"JAS" Helsingborg

7 maj 2009 kl. 08:39

Ha! Jag trodde att det var jag som var rolig och så klart fattar jag att det är en död Trollhand ;0).

0

anithau

7 maj 2009 kl. 09:36

JAS!
I know. Jag försökte också vara rolig.

0

"JAS" Helsingborg

7 maj 2009 kl. 10:38

Dåligt med humorförståelsen från flera håll alltså, kan bero på att solen har varit borta några dagar kanske?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone