0 242 visningar

23 svar

Micke

Bo Reyer

19 jul 2006 kl. 12:33

Micke har utfört ett otroligt arbete med detta forum. Om jag hade större kunskap i IT-teknik samt svamp skulle jag utan tvekan hjälpa till. Om någon känner sig manad, så hör av er till Micke! Jag ser denna skapelse som ett litet mirakel. Här samsas experter som tålmodigt svarar på ofta återkommande frågor med nybörjare. Om man gör en jämförelse med t.ex Svenska antiknätet upptäcker man genast en avsevärd skillnad i vad som gäller etik och moral. Här är hela stämningen mycket gemytligare, men med ett litet undantag. Jag liksom många andra användare saknar Bengt Sandhs inlägg. Jag har själv gjort några tappra försök, men kommer aldrig upp på Bengts nivå.

Ha en fortsatt trevlig sommar!

0

Lena M

19 jul 2006 kl. 13:13

Jag håller med dig Bo, det är ett fantasktiskt forum som många uppskattar.
Och jag har läst dina underfundiga vitsar, fortsätt med det.
Bengt Sandh avgör ju själv om han vill komma tillbaka och det är säkert så som du säger, att många saknar hans homor.
Ha själv en trevlig sommar liksom alla ni andra.

0

Göran H

19 jul 2006 kl. 17:20

Instämmer helt med Bo R. Men om man är
stenklart B.C. hur kan man då supporta ?

0

Affe

19 jul 2006 kl. 20:46

Kan bara instämma med föregående talare.
Svampguiden är en helt unik webplats som jag hoppas kommer att fortsätta vara lika unik. Ingen annan plats på webben har det som vi har här, som jag känner till.
Mickes arbete med svampguiden är suveränt!!!!
Skulle nog belöna den med *** stjärnor, och det utan smör eller kryddor.

0

Affe

19 jul 2006 kl. 20:49

Kanske skulle vi fjäska lite för Bengt Sandh och hoppas han ger vika….
Fjäsk, fjäsk, fjäsk.

Nog besöker han väl svampguiden och läser inläggen.

0

Bengt Sandh, 8 år

19 jul 2006 kl. 23:02

Visst Affe, jag följer med vad som skrivs men har tappat lusten att vara aktiv skribent. Jag fick alldeles för många sparkar i ansiktet av några skribenter utan att nämna några namn och finner att utan min medverkan är forumet mycket snällare.

Alla verkar tycka om alla utan förbehåll och det finns inget negativt i det.
Om man inte kan få vara lite provokativ och få skämta lite om det allvarliga ämnet “svamp” så låter jag hellre mig nöjas med att vara passiv läsare av detta forum. I mina ögon saknar det det där lilla extra som gör det intressant även för den som inte bara uppskattar vetenskap och passion för ämnet.

Dessutom bjuder jag gärna på glädjen som mina belackare kan njuta av när jag inte skriver här längre.

Önskar alla en riktigt skön svamphöst!
Kramar till mina vänner från

0

Lena M

20 jul 2006 kl. 07:16

Hej Bengt !

Roligt att höra utav dig, men jag tycker inte att man skall gå till personangrepp utan hålla en trevlig samtalston. Däremot får man visst skoja och tycka till och har man dessutom stora kunskaper i ämnet svamp och kan skriva, så kom igen!

0

Bo Reyer

20 jul 2006 kl. 10:08

Jag återupprapar min begäran till Bengt. - KOM TILLBAKA!!! Detta forum behöver din humor!!

0

Affe

20 jul 2006 kl. 10:52

Underbart med ett livstecken från dej Bengt.
Hade varit kul om du ville medverka aktivt här igen.
Kunskap och humor är, speciellt om man besitter båda saker, beundransvärt.

Allt är kanske inte kul, men inte behöver man sparka i ars*et för det…

0

Michael Krikorev

20 jul 2006 kl. 14:43

Hej Bo, Lena, Göran, Affe, Bengt och alla andra!

Kul att höra att ni uppskattar SvampGuiden och forumet. Ni kan stödja genom att besöka annonsörernas hemsidor och köpa svampguiden på cd (som ännu inte är klar, men som jag hoppas blir färdig i höst). Snart kommer SvampGuiden få en ansiktslyftning också, och förhoppningsvis förbättrade funktioner, men det är inte riktigt klart ännu.

Hoppas nu på regn och önskar er alla en kommande bra svampsäsong!

0

rudisen

20 jul 2006 kl. 14:58

Jaa, är verkligen impad av detta forum med idel experter och svamplovers! Jag har lärt mig jättemycket av er. Tusen tack allihopa.

0

Lena M

21 jul 2006 kl. 07:42

Michael K.
Du skriver att man kan stödja forumet genom att besöka annonsörernas hemsidor.
Förstår inte riktigt hur du menar? Förklara!
Vi är säkert flera som vill att svampguiden fortsätter att vara
ett superbra diskussioncenter. Lena

0

Michael Krikorev

21 jul 2006 kl. 11:11

Hej Lena, jag menar helt enkelt att klicka på google-annonserna högst upp på sidan.

Jag såg i ett gammalt inlägg som jag hade missat att du frågade om SvampGuiden på CD. Jag kom igång senare än planerat, men jag hoppas jag kan färdigställa den i höst. Jag meddelar självklart på forumet när den är klar.

0

Affe

21 jul 2006 kl. 12:07

Micke, det visar inga googleannonser här hos mig längre…

0

Michael Krikorev

21 jul 2006 kl. 15:12

Hej Affe!
Tror inte man kan klicka för många gånger på annonserna.. då försvinner de för att undvika fusk och att statistiken annars blir felaktig. Vänta en stund och se om de kommer tillbaks. Annars vet jag inte vad det kan bero på.

0

Lena M

21 jul 2006 kl. 19:26

Micahel !
Jag förstår fortfarande INTE vad du menar. Att gå ut på Googels ?
Det gör jag ofta, när ni pratar om svampar jag ej känner till. Men skall man söka, klicka på något speciellt.
Förklara för mig som, just nu känner sig mycket imbecill.
Med hopp om svar imorgon, för nu drar vi ur alla kontakter p.g.a åskan .

0

Helena

21 jul 2006 kl. 19:34

Lyckliga dej Lena som har åska hos dej! Men vad Micke menar är att klicka på de annonser som ligger överst på sidorna här. Tittar du så ser du att det står google annonser.

0

Lena M

21 jul 2006 kl. 19:47

Nej Helena, jag ser ingenting som har med detta att göra. OCH jag har nyligen införskaffat nya glasögon, före det hade jag nästan vit käpp, men det gick bra att köra bil ändå. ( Skämt åsido )
Ni som har varit med ett tag vet ju, att mitt tekniska kunnande ligger på plus, minus , noll.
Men jag är bra på andra saker. Ha en bra helg till alla.

0

Lena M

22 jul 2006 kl. 08:15

NU ser jag det, behövs nästan förstoringglas för att upptäckas !
En rejäl regnskur igår kväll, hoppet vaknar

0

Fia A

22 jul 2006 kl. 09:21

Micke, kan du inte lägga in så att ett nytt fönster öppnas när man klickar på länkarna? Man vill ju såklart ha fönstret med svampguiden kvar… :-D

0

Michael Krikorev

22 jul 2006 kl. 14:18

Hej Fia, jag har tyvärr ingen kontroll över hur länkarna öppnas. Det är styrt från Googles annonsprogram.

0

hanzzon

22 jul 2006 kl. 14:53

bara att högerklicka på det du vill öppna och välja “Öppna i nytt fönster”.
busenkelt

0

Olle, 8 år

22 jul 2006 kl. 23:22

Hej Bengt.

Jag har varit iväg på en tids semester och såg att du skrivit på några trådar.
Kul att se att du i alla fall inte helt har lämnat forumet.

I ditt ovanstående inlägg så skriver du att “Jag fick alldeles för många sparkar i ansiktet av några skribenter utan att nämna några namn”.
Men med tanke på ditt namn avslutas med “8 år”, så antar jag att jag är en av dom som du anser dig
fått en spark av.

Jag vill bara säga att jag inte är en av dina belackare, och inte njuter av situationen.

Jag tycker att, om du vill ha en het debatt, så får du räkna med hårda mothugg från alla som har en annan åsikt.
Inte konstigare än så!

Jag antar att jag inte fick någon “kram” av dig, men ger en tillbaks i alla fall då jag inte inte hyser agg mot dig.

Lycka till i svamp skogen i höst, och Glad Sommar på dig också.

0

Lena M

23 jul 2006 kl. 08:26

Hej Olle. jag håller med dig!
Det är klart att alla får ha sin egen åsikt, men undvika att gå till personangrepp.
Och Bengt menade kanske inte så heller.  Jag hoppas att vi får ta del av både roliga och intressanta debatter i höst.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone