Micke har utfört ett otroligt arbete med detta forum. Om jag hade större kunskap i IT-teknik samt svamp skulle jag utan tvekan hjälpa till. Om någon känner sig manad, så hör av er till Micke! Jag ser denna skapelse som ett litet mirakel. Här samsas experter som tålmodigt svarar på ofta återkommande frågor med nybörjare. Om man gör en jämförelse med t.ex Svenska antiknätet upptäcker man genast en avsevärd skillnad i vad som gäller etik och moral. Här är hela stämningen mycket gemytligare, men med ett litet undantag. Jag liksom många andra användare saknar Bengt Sandhs inlägg. Jag har själv gjort några tappra försök, men kommer aldrig upp på Bengts nivå.
Ha en fortsatt trevlig sommar!
Jag håller med dig Bo, det är ett fantasktiskt forum som många uppskattar.
Och jag har läst dina underfundiga vitsar, fortsätt med det.
Bengt Sandh avgör ju själv om han vill komma tillbaka och det är säkert så som du säger, att många saknar hans homor.
Ha själv en trevlig sommar liksom alla ni andra.
Kan bara instämma med föregående talare.
Svampguiden är en helt unik webplats som jag hoppas kommer att fortsätta vara lika unik. Ingen annan plats på webben har det som vi har här, som jag känner till.
Mickes arbete med svampguiden är suveränt!!!!
Skulle nog belöna den med *** stjärnor, och det utan smör eller kryddor.
Visst Affe, jag följer med vad som skrivs men har tappat lusten att vara aktiv skribent. Jag fick alldeles för många sparkar i ansiktet av några skribenter utan att nämna några namn och finner att utan min medverkan är forumet mycket snällare.
Alla verkar tycka om alla utan förbehåll och det finns inget negativt i det.
Om man inte kan få vara lite provokativ och få skämta lite om det allvarliga ämnet “svamp” så låter jag hellre mig nöjas med att vara passiv läsare av detta forum. I mina ögon saknar det det där lilla extra som gör det intressant även för den som inte bara uppskattar vetenskap och passion för ämnet.
Dessutom bjuder jag gärna på glädjen som mina belackare kan njuta av när jag inte skriver här längre.
Önskar alla en riktigt skön svamphöst!
Kramar till mina vänner från
Hej Bo, Lena, Göran, Affe, Bengt och alla andra!
Kul att höra att ni uppskattar SvampGuiden och forumet. Ni kan stödja genom att besöka annonsörernas hemsidor och köpa svampguiden på cd (som ännu inte är klar, men som jag hoppas blir färdig i höst). Snart kommer SvampGuiden få en ansiktslyftning också, och förhoppningsvis förbättrade funktioner, men det är inte riktigt klart ännu.
Hoppas nu på regn och önskar er alla en kommande bra svampsäsong!
Hej Lena, jag menar helt enkelt att klicka på google-annonserna högst upp på sidan.
Jag såg i ett gammalt inlägg som jag hade missat att du frågade om SvampGuiden på CD. Jag kom igång senare än planerat, men jag hoppas jag kan färdigställa den i höst. Jag meddelar självklart på forumet när den är klar.
Micahel !
Jag förstår fortfarande INTE vad du menar. Att gå ut på Googels ?
Det gör jag ofta, när ni pratar om svampar jag ej känner till. Men skall man söka, klicka på något speciellt.
Förklara för mig som, just nu känner sig mycket imbecill.
Med hopp om svar imorgon, för nu drar vi ur alla kontakter p.g.a åskan .
Nej Helena, jag ser ingenting som har med detta att göra. OCH jag har nyligen införskaffat nya glasögon, före det hade jag nästan vit käpp, men det gick bra att köra bil ändå. ( Skämt åsido )
Ni som har varit med ett tag vet ju, att mitt tekniska kunnande ligger på plus, minus , noll.
Men jag är bra på andra saker. Ha en bra helg till alla.
Hej Bengt.
Jag har varit iväg på en tids semester och såg att du skrivit på några trådar.
Kul att se att du i alla fall inte helt har lämnat forumet.
I ditt ovanstående inlägg så skriver du att “Jag fick alldeles för många sparkar i ansiktet av några skribenter utan att nämna några namn”.
Men med tanke på ditt namn avslutas med “8 år”, så antar jag att jag är en av dom som du anser dig
fått en spark av.
Jag vill bara säga att jag inte är en av dina belackare, och inte njuter av situationen.
Jag tycker att, om du vill ha en het debatt, så får du räkna med hårda mothugg från alla som har en annan åsikt.
Inte konstigare än så!
Jag antar att jag inte fick någon “kram” av dig, men ger en tillbaks i alla fall då jag inte inte hyser agg mot dig.
Lycka till i svamp skogen i höst, och Glad Sommar på dig också.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.