Kanon Stefan. Min plan är att dra ut en sväng i morgon eller övermorgon och kolla i Råådalen, där brukar det vara rätt stora mängder med Fjälltickor och är de på gång där så är det dax att kolla Svaveltickorna oxå. De små Fjälltickorna skall vara ätliga men man skall ha bra fantasi med kryddningen för att det skall bli bra påstår åtminstone Klas J. Skottarna brukar Leo och jag oxå snacka med. I sälgträsken på västar och norra sidan av inhängnaden fiss det rätt mycket intresant svamp, Eldtickor, Tegeltickor, Argusögon, Kantöron, Nästingar, Plättar, Dynor, Skålar och en del andra men det är ett jäkla hie att ta sig igenom. I gräsmarkerna på Örbyängar finns även Skålröksvamp, Mörk röksvamp, Sprödvaxing, Ängsfingersvamp och en del andra så klart.
Tack så hemskt mycket för hjälpen, får kolla vidare på inocybe.
Visst är dom fina skottarna JAS, finns en besättning strax efter infarten till Tranerödsmosse oxå.
Givetvis kompis med dom oxå :)
Vad gäller Örby har jag “stövlat” runt där mycket övertygad om att hitta trollhand, suck.
På ängarna skall det även finnas jordstjärnor vilket är ett annat projekt att hitta.
Fjälltickan är “givetvis” från Råådalen. Gjorde en liten lov i området vid “dina” brödkorgar och där var dom.
Jaha då är vi alltså 2 som har letat förgäves efter händerna i området, det är egentligen lite märkligt att det inte(som vi sett i alla fall) skall gå att hitta i detta område för kantöron finns det och sälg finns det och vatten är där, så vad fattas? Jag misstänkte Råådalen på Fjälltickan Stefan.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.