0 403 visningar

9 svar

Artportalen...Hjälp!

Tanja i Gagnef

14 maj 2009 kl. 20:25

Jaha. Efter mitt första försök att rapportera i artportalen förstår jag varför många här klagar på den :-( Du milde så krångligt! Jag TROR jag har lyckats lägga in mitt fynd men efter att jag sparat kunde jag inte lägga in foto!! Hur gör jag! Hjälp!

0

Irene A

14 maj 2009 kl. 20:36

Gå in på nytt och sök art (klyvblad), klicka sedan på “administrera fynd”, då hittar du din uppgift längst upp. Om du klickar på bildikonen längst till höger, får du möjlighet att lägga in bild (det går till ungefär som här på Svampguiden). Förbered bilder som är max 500 x 500 punkter.

0

Tanja i Gagnef

14 maj 2009 kl. 20:47

Ja du… tack för infon men något fel är det, när jag klickat på bildikonen får jag följande felmeddelande “Sidan du begärde returnerade ett fel!
Systemet har (i de flesta fall) underrättat oss om felet via epost men skicka gärna in mer utförlig data om felet(ex. operativsystem, typ av webbläsare) och vad du skulle göra när felet inträffade.”
Jag har inte tekniken med mig idag tror jag :-( Försöker igen senare!

0

Irene A

14 maj 2009 kl. 20:49

Jag märkte också när jag skulle testa att söka arten, att det var väldigt segt på sidan. Kanske tillfälliga problem, hoppas det.

0

svampstaff

14 maj 2009 kl. 20:51

Så där blir det var o varannan kväll.Det är inte du som gör fel, utan det är tillfälligt fel på artportalen.Minska ner bilden bara ca.50% så blir det bra:)

0

svampstaff

14 maj 2009 kl. 21:05

Annars är artportalen trevlig läsning:) Bättre än den värsta rysare.
Såg igår att nån funnit 108st!? stora asptickor samma dag i medelpad? Dom måste “gått till” rejält i maj -08 :)

0

Tanja i Gagnef

14 maj 2009 kl. 21:14

Tja, jag blir mest imponerad av att någon lyckas lägga in något alls där :-( Nu blir det “Timeout”-fel när jag försöker - så - jag tar väl en timeout då och försöker i morgon igen! :-) Nu vet jag i all fall hur jag ska göra.

0

Alf Pallin

14 maj 2009 kl. 22:03

Ja du svampstaff, det verkar vara dom stora asptickornas år i år, i varje fall i Medelpad.

0

Frida

15 maj 2009 kl. 07:07

Hej
Det har varit prestanda problem en längre tid på artportalen. Antagligen för att det blev en större framgång än de hade räknat med. Men om jag förstått saken rätt så jobbar de på att få ordning på systemet. :)

Har även fixat så att arten hagtornsrost kommer att bli inlagd som art inom en snar framtid, men det är att rapportera den som rostsvamp ännu en stund skulle jag tro!

0

Irene A

15 maj 2009 kl. 13:32

Det är bra Frida, vi får väl se vad en snar framtid betyder. Jag har också blivit lovad att de skulle lägga in en art som saknades. Det har gått tre år sen dess, och den finns fortfarande inte i artlistan..

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone