0 335 visningar

14 svar

vilken phellinus?

svampstaff

16 maj 2009 kl. 19:43

Hittade två stora ex. vid ett kalkstensbrott idag, subststratet är tveksamt, då det var en högstubbe och några gamla träd bl.a en ek låg huller om buller, även asp.

0

svampstaff

16 maj 2009 kl. 19:48

Besökte tre kalkstensbrott idag, men total svamptorka, än så länge.Tänkte finna nån gammal stjälkröksvamp:)
Men imorrn drar vi till marmorbruket,kålmården och fiskar strömming, och där jag brukar hålla till gjordes tydligen ett fynd av stjälkröksvamp för ett par år sedan.Man kan ju ta en paus i fisket menar jag.

0

gunhild i Kåddis

16 maj 2009 kl. 19:48

Gissar på P Nigricans, svart eldticka vanlig på björk

0

svampstaff

16 maj 2009 kl. 19:50

Ja björk var det defenetivt inte, möjligtvis en mkt.grov gammal sälgstam.

0

svampstaff

16 maj 2009 kl. 19:51

Ett par kalkstensbilder.

0

Boman

16 maj 2009 kl. 21:24

Tack för påminnelsen om att snart ÄR det sommar. Menar bilden med alla rapsblommor.

0

Alf Pallin

16 maj 2009 kl. 22:19

1:a bildserien är eldticka på sälg, och vilken härlig bild på rapsfältet.

0

NadaL, Umeå

16 maj 2009 kl. 23:06

Jättefina bilder svamstaff!
Håller med andra att rapsfältet är fanastiskt!

0

svampstaff

17 maj 2009 kl. 00:22

Tack ska ni ha:)

0

svampstaff

17 maj 2009 kl. 00:47

Ska bara visa ett par bilder från marker som alltid intresserat mig, långt innan jag blev svamp intresserad:) Finns inget vackrare om våren en dessa stäppängar.
Givetvis finns det svamp, men det tar vi senare:)

0

Jan A, Uppsala

17 maj 2009 kl. 03:35

Apropå kalkbrott, Svampstaff, så har jag hittat violgubbe nära två sådana i Sörmland, inte så långt från Katrineholm resp. Vingåker. Det finns ingen sörmländsk rapport på artportalen, två östgötska. Tjänlig väderlek i aug-sept kan ge resultat.
Torrängar är också trevliga…

0

Jan A, Uppsala

17 maj 2009 kl. 09:05

Det skulle ha stått ‘marmorbrott’, för det är såna vi har Srm…

0

svampstaff

17 maj 2009 kl. 18:31

Ja det ska bli intressant framöver:)

Men idag blev det ingen svamp, men annat trevligt blev det:) Och en underbar solig dag.

0

Lena M

17 maj 2009 kl. 20:30

Det var fina fisken de och gott dessutom, grattis till lyckat fiskarfänge.
Min fångst idag blev blygsam men också god.

0

svampstaff

17 maj 2009 kl. 21:16

Ja dom där rackarna har jag inte funnit ännu:)
Men man måste ju spara lite på fynden..

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone